BMW 330e plug-in hybrid
BMW 330e plug-in hybrid

BMW 330e plug-in hybrid
BMW 330e plug-in hybrid

BMW 330e plug-in hybrid
BMW 330e plug-in hybrid

BMW 330e plug-in hybrid
BMW 330e plug-in hybrid

BMW 330e plug-in hybrid
BMW 330e plug-in hybrid

BMW 330e plug-in hybrid
BMW 330e plug-in hybrid

BMW 330e plug-in hybrid
BMW 330e plug-in hybrid

BMW 330e plug-in hybrid
BMW 330e plug-in hybrid

BMW 330e plug-in hybrid
BMW 330e plug-in hybrid

BMW 330e og 225 xe plug-in hybrid
BMW 330e og 225 xe plug-in hybrid

BMW 3-serie Plug-in

BMW utvider stadig utvalget av ladbare, eller plug-in, hybrider. I Frankfurt står modellen som kan bli en volumselger når den lanseres neste år.

Publisert Sist oppdatert

Vi kjørte en hybrid 3-serie for noen år siden, men det var før det ble in med ladbare hybrider.

Neste år lanserer BMW en 330e som kombinerer en firesylindret bensinmotor på 184 hk med en elmotor på 65 kW / 88 hk.

Samlet effekt er 252 hk, og bilen har et snittforbruk etter EU-syklusen på 0,21-0,19 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 49-44 gram per kilometer (avhengig av hjulutrustning og utstyr). Rekkevidde på ren eldrift er 40 kilometer.

Sporty
Bilen gjør null til hundre på 6,1 sekund og har en potensiell toppfart på 225 km/t.

Denne kan bli meget gunstig i det norske avgiftssystemet som belønner ladbare hybrider med lavt CO2-utslipp.

Fra før har BMW (hvis jeg husker riktig) fire plug-in hybrider – sportsbilen i8 samt nylig lanserte (og allerede utsolgte med lang ventetid) X5 xDrive 40e og den kommende 225xe Active Tourer. Nå har de også bestemt seg for å markedsføre i3 Plug-in Hybrid som tidligere ikke har stått på den norske menyen.

BMW har jo lovet ladbare varianter av alle modeller, så det er ingen overraskelse at 330e lanseres nå. Foreløpig er den kun vist som sedan, men det er nok sannsynlig at den også kommer i Touring-utgave, om ikke batteripakken forkludrer den muligheten.

Powered by Labrador CMS