-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
![Oppgradert BMW 3-serie](https://image.bilnorge.no/4099244.webp?imageId=4099244&width=960&height=548&format=jpg)
BMW 3-serie Sedan og Touring
Oppdatert for andre gang
For andre gang foretar BMW en oppdatering av 3-serie Sedan og Touring. Men de som vil ha elbil må foreløpig velge i4 eller i5.
Dagens 3-serie som kom på markedet i 2019 får nå sin andre oppgradering, uten at det blir lett å oppdage for dem som ikke kjenner modellen svært godt.
Blant de viktigste endringene nevner BMW bedre elektrisk rekkevidde for de ladbare hybridene, ny chassis-tuning, nytt interiør samt det nye operativsystemet med betegnelse 8.5.
De ladbare hybridene, 330e, benytter et en ny høyvolts batteripakke med vesentlig bedre kapasitet – 19,5 kWt – uten at dette går på bekostning av interiør- eller bagasjekapasitet. Den elektriske rekkevidden er oppgitt til 101 kilometer basert på WLTP.
Maks ladefart på 11 kW gjør at du kan fylle tommer batterier i løpet av 2 timer og 15 minutter med egnet hjemmelader. 330e kan leveres i begge karosseriformer og du kan velge mellom bakhjuls- eller firehjulsdrift.
318-modellene leveres kun med bakhjulsdrift, på 320 kan du velge mellom bak- eller firehjulsdrift mens sistnevnte er standard på toppmodellene. Samtlige har 8-trinns automat som standard og eneste alternativ. Produksjonen starter i juli og priser er foreløpig ikke kommunisert.
Her er de øvrige variantene du kan velge mellom:
BMW 3-serie sedan
Bensin | 330e | 318i | 320i | 330i xDrive | M340i xDrive |
Slagvolum | 1998 | 1998 | 1998 | 1998 | 2998 |
Effekt (hk/kW) | 184/135 | 156/115 | 184/135 | 245/180 | 374/275 |
Dreiemoment (Nm) | 300 | 250 | 300 | 400 | 500 |
El rekkevidde (km) | 101 | - | - | - | - |
Snittforbruk l/min | 0,11 | 0,73 | 0,73 | 0,78 | 0,85 |
Aks. 0-100 km/t (sek.) | 5,9 | 8,6 | 7,4 | 5,7 | 4,4 |
Toppfart (km/t) | 230 | 223 | 235 | 250 | 250 |
BMW 3-serie sedan
Diesel | 318d | 320d | 330 xDrive | M340d xDrive |
Slagvolum | 1995 | 1995 | 2993 | 2993 |
Effekt (hk/kW) | 150/110 | 190/140 | 286/210 | 340/250 |
Dreiemoment (Nm) | 320 | 400 | 650 | 700 |
El rekkevidde (km) | - | - | - | - |
Snittforbruk l/min | 0,56 | 0,56 | 0,63 | 0,66 |
Aks. 0-100 km/t (sek.) | 8,3 | 6,9 | 5,0 | 4,6 |
Toppfart (km/t) | 218 | 235 | 250 | 250 |