-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Peugeot 307 CC møter Renault Mégane CC
En cabriolet bringer deg nærmere naturen - på godt og vondt. Du kjenner syrinduften og hører fuglesangen der du cruiser på småveiene - du merker også når bøndene har spredd gjødsel på jordene...

Først publisert i BIL 7 - 2004.
De franske konkurrentene Peugeot og Renault har lansert hver sin helårscab i vår. Dette er biler for deg som søker gleden i å kjøre åpent, men som samtidig tar konsekvensen av at snø og kulde dominerer hverdagen store deler av året.
Kanskje er det på grunn av den korte sommersesongen at så mange her på berget setter så umåtelig stor pris på å kjøre cabriolet. For mange er det nettopp åpen bil som er drømmebilen - hvis det ikke hadde vært for den hersens vinteren. Men når man kan si som Ole Brum: Ja takk, begge deler - rykker drømmebilen et trinn nærmere...
Både Peugeot 307 og Renault Mégane har med sine CC-utgaver kopiert takløsningen i Mercedes SLK, hvor den todelte hardtoppen foldes sammen og forsvinner ned i bagasjerommet ved hjelp av elektrohydraulikk. Kommer det en regnskur reverseres prosessen på 20 sekunder. Et fast tak har også fordeler i forhold til stofftak når et gjelder støydemping og motstand mot snø og is. Prisen? Med 1,6-liter under panseret ligger den på et folkelig nivå.
Vi tok med de to CCene ut på tur for å se om det er andre forskjeller enn at 307 er myk og rund i formene, Mégane noe mer kantete.
LES VIDERE:
- Peugeot 307
- Renault Mégane
- Konklusjon
- Priser og tekniske data