-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Peugeot 307 CC møter Renault Mégane CC
En cabriolet bringer deg nærmere naturen - på godt og vondt. Du kjenner syrinduften og hører fuglesangen der du cruiser på småveiene - du merker også når bøndene har spredd gjødsel på jordene...
Først publisert i BIL 7 - 2004.
De franske konkurrentene Peugeot og Renault har lansert hver sin helårscab i vår. Dette er biler for deg som søker gleden i å kjøre åpent, men som samtidig tar konsekvensen av at snø og kulde dominerer hverdagen store deler av året.
Kanskje er det på grunn av den korte sommersesongen at så mange her på berget setter så umåtelig stor pris på å kjøre cabriolet. For mange er det nettopp åpen bil som er drømmebilen - hvis det ikke hadde vært for den hersens vinteren. Men når man kan si som Ole Brum: Ja takk, begge deler - rykker drømmebilen et trinn nærmere...
Både Peugeot 307 og Renault Mégane har med sine CC-utgaver kopiert takløsningen i Mercedes SLK, hvor den todelte hardtoppen foldes sammen og forsvinner ned i bagasjerommet ved hjelp av elektrohydraulikk. Kommer det en regnskur reverseres prosessen på 20 sekunder. Et fast tak har også fordeler i forhold til stofftak når et gjelder støydemping og motstand mot snø og is. Prisen? Med 1,6-liter under panseret ligger den på et folkelig nivå.
Vi tok med de to CCene ut på tur for å se om det er andre forskjeller enn at 307 er myk og rund i formene, Mégane noe mer kantete.
LES VIDERE:
- Peugeot 307
- Renault Mégane
- Konklusjon
- Priser og tekniske data