-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Konklusjon
Kommer det en brå regnskur når du er på tur, kan du trykke på knappen for å kjøre på plass hardtoppen allerede før Peugeoten står stille – bare hastigheten er under 10 km/t. Med Mégane CC må du stå stille før takmekanismen begynner å jobbe. Verken 307 CC eller Megane CC viste seg å være vanntette, eller rettere sagt: De holdt ikke vannet ute når de ble kjørt gjennom maskinvask. Det er skjøten mellom frontrute og taket ved dørene som er problemet. Det er ikke slik at vannet fosser inn, men sitter du der i finstasen for å vaske bilen før søndagsmiddagen hos svigermor bør du sørge for å ha noen meter tørkepapir for hånden når det begynner å dryppe fra taket. Det skal ellers bli interessant å se hvor tidkrevende og vanskelig det vil bli å reparere den kompliserte takmekanismen, for eksempel etter påkjørsel bakfra.
Begge bilene er registrert for fire, og det går selvfølgelig an å presse inn fire personer, spesielt hvis det er snakk om kortere avstander. Men det er trangt bak, veldig trangt – og alle påstander om at dette handler om familiebiler, kan trygt kalles skryt.
Mégane CC har best takhøyde i baksetet og rommeligst bagasjeplass når taket er oppe, men hva hjelper det når tiden er inne for å lufte
håret. Da reduseres koffertrommet til mindre enn det halve.
307 CC har bedre kjøreegenskaper, litt kvikkere motor, er delikat å se på – utvendig og innvendig – og som cabriolet er det minst trekk her, uten å behøve å montere vindskjerm. I Mégane må vindskjermen være på plass over baksetet for at kjøreturen i det fri skal bli akseptabelt
komfortabel.
Vårt førstevalg er derfor Peugeot 307 CC.
LES VIDERE:
- Peugeot 307
- Renault Mégane
- Priser og tekniske data