-
Bruktbilselger
Møller Bil AS
-
Servicetekniker med salgsteft
Flex1one AS
-
Driftsansvarlig
Atracco Agder
-
Selger
Renault Trucks
-
Bilkontrollør
NAF Senter Sandvika
-
Direktør
Bilimportørenes Landsforening
-
Biltester
NAF Senter Mosjøen
-
Bilkontrollør
NAF Senter Levanger
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Senterleder
NAF Senter Kongsberg
-
Kundemottaker
NAF Senter Oslo
-
Kundemottaker
NAF Senter Hamar
-
Dekkmontør/Hjulutruster
DekkCenteret Oslo AS
-
Delemedarbeider
Nellemann Machinery AS
-
Servicemarkedssjef
Nellemann Machinery AS
-
Tekniker Bentley
XPND Automotive AS
-
Bilselger
Berg Auto AS
-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Servicetekniker
Preqas AS

Renderinger
Retrotakter fra Renault
Renault skal surfe på retrobølgen når de lanserer nye elektriske småbiler de nærmeste årene. Her får du en ide om hva vi har i vente når Renault 4 skal gjenoppstå.
Vi har allerede fått signaler om en elbil med designtrekk fra den klassiske femmeren som også kommer i Alpine-utførelse. Men en modell basert på Renault 4 ligger også i kortene – om enn ikke før i 2025.
Den franske produsenten ga de første hint om «4Ever» i sin presentasjon av fremtidens elektrifiseringsstrategi i juni 2021, kun i form av korte glimt av grillen, lyssignaturer og silhuetten, og de antydet at den skulle realiseres som både person- og varebil.
En enda tydeligere indikasjon fikk vi da de på Paris-utstillingen i oktober 2022 presenterte 4Ever Trophy Concept som ga signaler om en røff styling og budsjettvennlig karakter.
Basert på tilgjengelig informasjon har vår illustratør laget renderinger av hvordan han ser for seg en fremtidig Renault 4Ever crossover inspirert av konseptbilen og skissene, men nedtonet slik vi forventer at produksjonsutgaven vil bli.
Det inkluderer mindre hjuldimensjon, konvensjonelle speil og dørhåndtak, et renere karosseri hvor offroad-elementene er tonet ned og det futuristiske panseret er erstattet med et konvensjonelt.
Imidlertid har han beholdt en sjenerøs bakkeklaring, kantete hjulbuer og svart beskyttende plast på nedre deler av karosseriet.
Konseptet hadde en lengde på 416 cm, en bredde på 195 cm og en høyde på hele 190 cm over en akselavstand på 257 cm, og det er logisk at disse målene – muligens med unntak av høyden – blir videreført til produksjonsmodellen.
I så fall blir den nesten en halvmeter lengre enn den opprinnelige 4, men rundt syv centimeter kortere enn Captur som er Renaults minste crossover i Europa i dag.
Interiøret forventes å bli minimalistisk, men praktisk og slitesterkt. Sannsynligvis vil Renault ta tilsvarende grep som Dacia og inkorporere en smartfon som hjerte i infotainment-systemet for å holde prisen så lav som mulig.
Regn også med en rimelig instrumentering og resirkulerte materialer som er både prisgunstige og sender grønne signaler.
Renault 4Ever skal bygges på en ny arkitektur som også skal ligge under Renault 5, Alpine A5 og neste generasjon Nissan Micra og Juke elbiler.
Renault har antydet en rekkevidde på rundt 40 mil i sine småbiler som skal anvende en rimeligere batteriteknologi enn dagens modeller.