-
Bilia X:
Plassjef, XPENG Lørenskog
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Allsidig plattform
Renault har allerede gitt oss smakebiter av sin elektriske fremtid, men vi kan røpe enda litt mer.
Det er snart et år siden Luca di Meo avslørte flere detaljer rundt Renaults fremtidsplaner, og på bilutstillingen i München fikk vi et første møte med en gjenoppstått Renault 5 i elektrisk innpakning. En kul sak.
Det viktigste i den nære fremtiden er selvsagt Megane E-Tech som kommer til Norge i løpet av våren som en reell utfordrer i kompaktklassen. Den har i alle fall på papiret det som skal til for å bli en volumselger.
På samme plattform som Renault 5 EV skal det også bygges en mer høyreist fetter som på utviklingsstadiet omtales som Renault 4ever, og da skjønner du at røttene strekker seg tilbake til Renault 4 som var i produksjon fra 1961 til 1994.
Mens Renault 5 skal lanseres som en sporty kombikupe, blir 4ever en kompakt crossover. Ifølge designsjef Gilles Vidal blir bilen «retro-moderne» for å appellere bredt. Modellen skal etter planen lanseres i 2025.
4ever blir bare en av ti nye elbiler fra Renault som skal presenteres innen 2025, og innen 2030 skal de kun selge elbiler i Europa. Flere av disse skal bli såkalte «tidløse klassikere», noe vi har fått eksempler på gjennom Renault 5.
Begge de nye kompaktmodellene skal baseres på ny batteri- og elmotorteknologi som er under utvikling hos Renault Group og skal sørge for kraftig kutt i produksjonskostnaden – ifølge de Meo blir nye 5-eren 33 prosent billigere å bygge enn Zoe.
Renault har bekreftet at Alpine skal lansere flere sportslige elbiler – den første kommer i 2024.
De forteller også at den kompakte plattformen med betegnelse CMF-BEV skal benyttes for en kompakt varebil, og det har satt fantasien i sving hos vår illustratør.
Her har han manipulert frem renderinger av hvordan en slik modell kan se ut basert på den klassiske Renault 4 Fourgonette varebilen.
Luca di Meo har fortalt at Zoe pensjoneres i 2024, og det kan passe fint med lanseringen av de nye modellene, Renault 5 EV og 4ever.