Peugeot 406 Sport Pack

Publisert

Først publisert i BIL 5 - 2001.

Den firesylindrede 2,2-literen er hentet fra 607 og byr på 160 hester. Den gir bilen så vidt mye potens at Sport-betegnelsen kan forsvares, særlig når aluminiumfelger, sportsseter med skinn og blått stoff samt et instrumentbord som er hentet fra 406 Coupé understreker det sportslige.

Sport Pack er ellers basert på utstyrsnivå ST, noe som betyr at kjørecomputer og automatisk klimaanlegg er standard. Det samme er elektriske vindusheiser på alle fire dører, oppvarmede sidespeil, tåkelys foran, utvendig temperaturmåler samt radio og CD-spiller.

Det sportslige går bare i liten grad på bekostning av det komfortable, bilen flyter mykt og fint over de fleste ujevnheter og humper. Det er bare de skarpeste tverrskjøtene som dekk og hjuloppheng ikke helt klarer å svelge. Vi kjørte stasjonsvognutgaven, og i denne klassen er 406 nesten på høyde med Mondeo når det gjelder plass. Er du på jakt etter en rommelig, komfortabel og sprek stasjonsvogn bør ikke 406 Sport Pack være uprøvd.

PEUGEOT 406 Sport Pack st.v.:
Motor: 4-sylindret. Sylindervolum: 2230 ccm. Effekt: 116 kW (160 hk) v/5650 o/min. Dreiemoment: 217 Nm v/3900 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
Dekk: 205/55WR16.
Mål: Lengde: 474,0 cm. Bredde: 176,5 cm. Høyde: 145,5 cm. Akselavstand: 270,0 cm.
Egenvekt m/fører: 1502 kg. Tillatt totalvekt: 2070 kg. Maks vogntogvekt: 3270 kg. Maks taklast: 100 kg.
Bagasjerom: 430 liter (VDA).
Tankvolum: 70 liter.
Aks. 0 - 100: 10,1 sek
Toppfart: 207 km/t
Forbruk bykjøring: 1,23 l/mil
Forbruk landevei: 0,68 l/mil
Forbruk snitt: 0,88 l/mil
Pris: kr. 366.000,-
Forbruk i følge EU.

Powered by Labrador CMS