-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Konklusjon
Renault Laguna holder seg bra i dette selskapet, til tross for at den har fått fire år på baken. Spesielt har den en pris og et utstyrsnivå som holder de to konkurrentene på matta – sett i sammenheng med at turbomotoren er overlegen.
Peugeot 407 har en særpreget design og et fullt ut akseptabelt utstyrsnivå. Når det gjelder plass – et av de viktige kriterier ved valg av stasjonsvogn – når den ikke opp til konkurrentenes nivå. Vi har også merket oss at 407 har over en meter lengre bremselengde enn de to andre.
Citroën C5 er testens positive overraskelse. Det er ikke uventet at kvalitetsfølelsen, kjøreegenskapene og komforten, i tillegg til suveren plass, står med plusstegn i testprotokollen – men vi er overrasket over at bilen så klart hever seg over sine to lands-menn i flere av testens disipliner. Kort sagt, Citroën C5 er testlagets førstevalg.
LES VIDERE:
- Citroën C5
- Peugeot 407- Renault Laguna
- Priser og tekniske data