Peugeot 407
Peugeot 407
Peugeot 407
Peugeot 407

Peugeot pynter på 407

Til tross for et godt motorutvalg har 407 slitt mot tøffe motstandere i familiebilklassen. Nå får den en lett ansiktsløftning.

Publisert Sist oppdatert

Peugeot 407 tilførte definitivt noe nytt da den ble lansert i 2004, men et utpreget utseende er ikke alltid et pluss når man skal konkurrere i en klasse der svært mange velger det trygge.

Nå forsøker man å hente ut enda litt mer av det sportslige av 407 blant annet ved å låne detaljer fra Coupé-modellen.

Mest pynt

Utvendig vil du se at 407 har fått en front som ligner mer på coupeen, med større luftinntak.

Også innvendig har man fikset opp litt med nye materialer og ny dekor på midtkonsollen.

Av nyttigere ting kan nevnes nytt navigasjonssystem som også er tilpasset moderne telefonteknologi. Den har også fått parkeringssensorer foran.

Ny girkasse

Under skallet har man jobbet med kjøreegenskapene med doble triangelarmer på forakselen og skråstilte støtdempere bak – som begge skal bidra til mer direkte styring og mer stabilitet.

En videreutvikling av den toliters dieselmotoren har økt effekten fra 136 til 140 hk, og den kan nå leveres i kombinasjon med en ny sekstrinns manuell girkasse. Dette gir lavere forbruk og et CO2-utslipp som synker fra 155 til 150 g/km.

Den oppgraderte versjonen av 407 er på plass i Norge på sensommeren.

Powered by Labrador CMS