-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Alfa åpner 4C
Med en åpen 4C dobler Alfa Romeo tilbudet sitt i USA. De byr forresten på to forskjellige takmuligheter også.
Det er ikke usannsynlig at noen av de nye 4C Spider-eierne har eid en Elise tidligere.
Da vil de kjenne seg igjen, ikke først og fremst på grunn av lav vekt, glitrende kjøreegenskaper og hekken nedi asfalten, men på grunn av et fumlete tak.
Hverken hos Lotusen, eller på den nye Alfaen, er det snakk om å trykke på en knapp, og så åpner himmelen seg over deg, nei.
Taket er av kanvas og er festet og må løsnes i alle hjørner og langs alle kanter, og mulighetene for å brekke en negl eller finne opp nye slagord er opplagt til stede.
Mer på gang
Til trøst for kundene kunne Alfa Romeo love at noen måneder etter at denne modellen debuterer på bilutstillingen i Detroit, skal de komme med et kullfibertak som vil gjøre det hele litt mer komfortabelt.
Men selv stoffversjonen er godkjent for inntil 260 km/t – det er noen av Alfaens superbilkolleger som ikke godkjenner denne type tupé for toppfartkjøring.
Nå var det ikke akkurat noen overraskelse at denne bilen dukket opp. Oppskriften fikk vi på siste års Genève-utstillingen, det var logisk at de kom til å gjøre det, og selvfølgelig måtte den lanseres i USA. Det er det markedet Alfa Romeo forsøker å åpne nå, og det virker som det er der man finner flere hardcore entusiaster enn noe annet sted.
For det er ikke tvil om at 4C er like mye for de virkelige kjørerne som for posørene. 1,1 g sideveis og 4,1 til 100 er seriøse verdier.
LES: Vår prøvekjøring av Alfa Romeo 4C
Små endringer
Den eneste strukturelle endringen Alfa har gjort da de tok av en vesentlig del av den selvbærende kullfiber-monocoquen, var å legge en ekstra veltebøyle under de forsterkningene som allerede finnes der.
En ny tverrbjelke er også montert inn i motorrommet for å opprettholde den opprinnelige, og imponerende, stivheten. Endringene har ikke medført med enn ca. 10 kg plussvekt.
Dette er ikke en bil der kjøreegenskapene endres fordi chassiset flekser i en sving akkurat.
Nytt på denne modellen er ellers – ikke akkurat revolusjonerende – fire nye design på felgene og fire valg av bremsekalipere
Hva som ikke er nytt og heldigvis fremdeles tilgjengelig er at kunden kan velge et Akraprovic to-trinns eksosanlegg i titan, med senter-utslipp og der eksosrøret er omgitt av en kullfiber-ramme.