-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Uavgjort
Audi A6 og BMWs 5-serie har så mange fellestrekk at merketilhørighet sannsynligvis teller mer enn selve bilen i valget mellom de to.
Først publisert i Bil 11-2018.
I premiumklassen for store biler blir nytt fort gammelt om det ikke leveres med ladeledning og betydelig skatterabatt, som eksempelvis storselgeren Volvo V90. Volvoen parkerer det meste når temaet dreies mot volum. Fire av ti som velger stor familiebil har så langt i år endt opp med V90.
På andreplass følger BMW som til nå også har vært ladbar. Men obs, det gjelder kun sedan.
Mot disse ypper Audis nye A6 Avant, en svært letthybridisert dieselbil, men ikke ladbar. Så hva er vel mer naturlig enn å måle den mot nettopp BMW 520d Touring, begge med firehjulsdrift og stappet med mer utstyr enn nødvendig for å gjøre bilene attraktive å eie og interessante på bruktmarkedet om noen år.
OBS! Vi beklager at garantien er ombyttet for de to modellene i våre testdata. BMW har 5 år / 200.000 km mens Audi har 5 år / 100.000 km.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
OBS!
Prisene i testen var gyldige da bladet ble produsert. Du finner alltid oppdaterte priser i vår nybildatabase.