-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Produktiv lakkleder/lakkerer
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

BMW skreddersyr
Nye Femmere for Kina
Åttende generasjon 5-serie klargjøres nå for salg i Kina. Da kreves spesialtilpasninger og unike detaljer.
Strukket akselavstand er en selvfølge om man skal selge luksuriøse sedaner i Kina, og BMW har solgt mange av dem. Når åttende generasjon 5-serie nå står for døren, er det fjerde gang BMW lager en spesialutgave i samarbeid med sin kinesiske partner Brilliance.
5-serien er ifølge BMW solgt i over ti millioner siden første generasjon så dagens lys i 1972, og av disse har Kina tatt unna to millioner. Bare i perioden 2020-2022 ble det levert 530.000 Femmere til kinesiske kunder, så det er klart BMW strekker seg langt for denne interessante gruppen.
Bilen tilbys med ulike fossile drivlinjer også på det kinesiske markedet, men for første gang lanseres den også som ren elbil gjennom i5 som går gjennom tilsvarende endringer som fossilmodellene med hensyn til styling og komfort.
BMW hevder målgruppen er unge kinesere som er opptatt av dynamiske ytelser, karisma og mulighet for å leve ut sin individuelle smak. Og kanskje også med et visst miljøengasjement.
Fra førersetet har man tilgang til store skjermer for instrumenter og infotainment slik vi kjenner det fra nyere BMW-er – selvsagt tilpasset de karttjenester og sosiale nettverk som brukes i Kina.
Baksetet preges av godt med benplass og eksklusive detaljer, og direkte overført fra 7-serien – BMW Theatre Screen med 31,3-tommers panorama-display, 8K oppløsning og 5G-oppkobling som gjør at man kan streame video i høy kvalitet.
Kombinert med Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System gjør dette bilen om til en rullende kinosal med profesjonell lyd- og bildeopplevelse.
Det er sparsomt med mål og tekniske data, men så er da heller ikke vi på berget i målgruppen for denne spesialmodellen som kun er ment for Kina.