-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
BMW skreddersyr
Nye Femmere for Kina
Åttende generasjon 5-serie klargjøres nå for salg i Kina. Da kreves spesialtilpasninger og unike detaljer.
Strukket akselavstand er en selvfølge om man skal selge luksuriøse sedaner i Kina, og BMW har solgt mange av dem. Når åttende generasjon 5-serie nå står for døren, er det fjerde gang BMW lager en spesialutgave i samarbeid med sin kinesiske partner Brilliance.
5-serien er ifølge BMW solgt i over ti millioner siden første generasjon så dagens lys i 1972, og av disse har Kina tatt unna to millioner. Bare i perioden 2020-2022 ble det levert 530.000 Femmere til kinesiske kunder, så det er klart BMW strekker seg langt for denne interessante gruppen.
Bilen tilbys med ulike fossile drivlinjer også på det kinesiske markedet, men for første gang lanseres den også som ren elbil gjennom i5 som går gjennom tilsvarende endringer som fossilmodellene med hensyn til styling og komfort.
BMW hevder målgruppen er unge kinesere som er opptatt av dynamiske ytelser, karisma og mulighet for å leve ut sin individuelle smak. Og kanskje også med et visst miljøengasjement.
Fra førersetet har man tilgang til store skjermer for instrumenter og infotainment slik vi kjenner det fra nyere BMW-er – selvsagt tilpasset de karttjenester og sosiale nettverk som brukes i Kina.
Baksetet preges av godt med benplass og eksklusive detaljer, og direkte overført fra 7-serien – BMW Theatre Screen med 31,3-tommers panorama-display, 8K oppløsning og 5G-oppkobling som gjør at man kan streame video i høy kvalitet.
Kombinert med Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System gjør dette bilen om til en rullende kinosal med profesjonell lyd- og bildeopplevelse.
Det er sparsomt med mål og tekniske data, men så er da heller ikke vi på berget i målgruppen for denne spesialmodellen som kun er ment for Kina.