-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
BMW best på CO2-kutt
18 av de 20 største personbilmerkene har redusert utslippet på nye biler solgt i 2009, men ikke alle med like mye. Her ser du hvilke.
Tall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken viser at gjennomsnittlig CO2-utslipp på personbilene som ble solgt i 2009 år var 151 g/km.
Det er en nedgang på 7 g/km i forhold til gjennomsnittet for 2008 (158 g/km) - og hele 24 g/km lavere enn i 2005.
Av de 20 mest solgte merkene i 2009, er det Fiat (solgt 969 biler, hvorav 554 Fiat 500), som leverer biler med lavest gjennomsnittlig CO2-utslipp med 122 g/km.
På plassene bak kom Renault (131 g/km) og Peugeot (133 g/km), som begge leverer en mer "normalt" sammensatt modellmix.
Toyota og Hyundai holder seg også innenfor 140 g/km - for disse er utslippene henholdsvis 136 g/km og 137 g/km.
Siden 2005 er det BMW som har kuttet mest i CO2-utslippene på bilene de selger - fra 192 g/km til 153 g/km. Det har skjedd uten at BMW har endret vesentlig på modellmixen.
Også her kommer Hyundai godt ut - med et kutt på hele 39 g/km i perioden. Mazda på tredjeplass har kuttet 38 g/km og Fiat 37 g/km.
Se den komplette tabellen nederst på siden.