-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
BMW best på CO2-kutt
18 av de 20 største personbilmerkene har redusert utslippet på nye biler solgt i 2009, men ikke alle med like mye. Her ser du hvilke.
Tall fra Opplysningsrådet for Veitrafikken viser at gjennomsnittlig CO2-utslipp på personbilene som ble solgt i 2009 år var 151 g/km.
Det er en nedgang på 7 g/km i forhold til gjennomsnittet for 2008 (158 g/km) - og hele 24 g/km lavere enn i 2005.
Av de 20 mest solgte merkene i 2009, er det Fiat (solgt 969 biler, hvorav 554 Fiat 500), som leverer biler med lavest gjennomsnittlig CO2-utslipp med 122 g/km.
På plassene bak kom Renault (131 g/km) og Peugeot (133 g/km), som begge leverer en mer "normalt" sammensatt modellmix.
Toyota og Hyundai holder seg også innenfor 140 g/km - for disse er utslippene henholdsvis 136 g/km og 137 g/km.
Siden 2005 er det BMW som har kuttet mest i CO2-utslippene på bilene de selger - fra 192 g/km til 153 g/km. Det har skjedd uten at BMW har endret vesentlig på modellmixen.
Også her kommer Hyundai godt ut - med et kutt på hele 39 g/km i perioden. Mazda på tredjeplass har kuttet 38 g/km og Fiat 37 g/km.
Se den komplette tabellen nederst på siden.