-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Neste BMW 5-serie
Her er de hittil tydeligste spionbildene av neste 5-serie. De viser klart fremtidig designretning for en av BMWs viktigste modeller.
Det er også de første bildene av bilen med BMWs psykedeliske kamuflasjedrakt.
Kilder sier at denne BMW-modellen vil bevege seg vekk fra den "harde" formgivningen på dagens modell.
Allerede under utviklingen av bilen, som går under det interne kodenavnet "F10," har de harde linjene i nåværende E60 blitt byttet ut med mer konvensjonelle linjer. De synes godt i blant annet frontlyktene og en renere utforming av fronten.
Ny front
Nye europeiske sikkerhetsstandarder for fotgjengerbeskyttelse (EuroNCAP), forventes å gi nye modeller en drastisk endring til det verre når det gjelder designen av fronten på mange Europeiske biler.
Men BMW vil både beholde sin klassiske to-nyre grillutforming, og redusere lengden på fremre overheng.
Større avstand mellom hjulene
Som det har vært typisk for de nyeste BMW-ansiktsløftingene, vil også denne 5-serien få litt mer rom mellom hjulene.
Akselavstanden forlenges med nesten 10 centimeter, samtidig økes sporvidden . Bilens lengde vil vokse med mindre enn 2 centimeter, mens høyden vil bli svakt redusert og bredden økt med en brøkdel.
17-tommers felger vil være standard, med 18- og 19-tommers hjul som ekstrautstyr.
Motorer
Under panseret er det forventet at denne 5-serien vil bruke varianter av eksisterende motorer i BMW-programmet.
Basismotoren vil sannsynligvis være en 2,5-liters rekkesekser, mens toppmodellen får den eksisterende 4,8-liters V8-motoren.
En joker kan kastes inn i blandingen dersom BMW ønsker å kombinere den nyeste turboteknologien med en V8 med noe mindre volum. Det arbeides også med en kraftigere utgave av 5,0-liters V10 motoren i M5.