-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Her er neste BMW 5-er
Ikke noe er offisielt, men vi har grunn til å tro at neste generasjon BMW 5-serie er på plass i løpet av året. Her får du en forhåndstitt.
Dagens 5-serie kom på markedet i 2010, og med en vanlig livssyklus på rundt syv år, er det naturlig at etterfølgeren er på plass i 2017.
Her har i alle fall våre venner i Automedia kommet over et eksemplar under testing. Selv om den er pakket inn i kamuflasje, ser vi lykter og former som ikke skiller seg dramatisk fra dagens modell.
Det gjør trolig heller ikke størrelsen, men likevel er det grunn til å anta at BMW klarer å barbere vekten med rundt 100 kg grunnet bruk av sine nye «35up» plattform som ligger under nye 7-serie og som etter hvert skal danne grunnlag for alle bakhjulsdrevne modeller ned til 3-serien.
Karbonplast
Det innebærer bruk av karbonplast og aluminium i strukturelle elementer, teknologi BMW har opparbeidet seg i forbindelse med de elektrifiserte i-modellene.
Den reduserte vekten skal sammen med nye, moderne drivlinjer sørge for vesentlig lavere forbruk i neste generasjon 5-serie enn i dagens utgaver.
Motoren vil i hovedsak være fire- og sekssylindrede, men BMW kommer neppe unna å også tilby en V8-utgave for det amerikanske markedet.
Avgiftsvinner
I motsatt ende av skalaen vil vi muligens for første gang se 3-sylindrede motorer i en 5-serie. Det har jo vist seg at de firesylindrede mange var skeptiske til, i dag sitter under panseret i flesteparten av de 5-seriemodellene som selges i Norge.
Og det vi garantert også får er en 5-serie plug-in hybrid som kan bli meget attraktiv i vårt marked takket være gunstige avgifter.
Les også: Ny bestselger i 3-serien?
I vår lanseringskalender har vi satt opp ny 5-serie i desember, noe som trolig betyr at den offisielle lanseringen finner sted på høstens Paris-utstilling. De som ønsker Touring-utgaven må nok vente ytterligere et halvt år.
Vi har tidligere avslørt at også en ny 5-serie GT er under utvikling.
En inspirasjonskilde for nye BMW-modeller er den lekre roadsteren BMW Vision Connected Drive fra 2011.