-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Maritime vibber
Badebil fra Castagna
Castagna er av disse virkelig tradisjonsrike italienske karosserimakerne. Ligger i Milano, akkurat som for eksempel Zagato og Touring, og de siste årene har de spesialisert seg på å kappe Minier og små Fiater.
Det er den siste de har benyttet her, en elektrisk 500. Den følger en grei oppskrift – mange gjør slike biler nå, så derfor er det til syvende og siste detaljene som teller.
Man kutter alt over underkanten av vinduene og tar ut baksetet, men lar frontruta sitte igjen. Ta vekk dørene også og bygg rammen du må skreve over litt høyere, så blir grasiøse badepersoner enda grasiøsere når de skal inn – eller spesielt ut.
Så setter man snekkerne i gang. For her er det mye mahogni.
Overalt der du får det til skal du imitere et båtdekk, og treverket skal fortsette som dekorasjon, for eksempel rundt Alcantara-setene. Som ekstra tilbehør foreslår Castagna både en dusj der bak, og en innebygget safe slik at de må ta hele bilen for å få tak i Paneraien din.
For virkelig å assosiere med Riva-slekten har de sågar lagt på utvendig eksos under døråpningen. Bare bløff, men ganske effektiv, og mange av de gamle Riva-aktige båtene praktiserte jo slikt.
Denne bilen har Castagna døpt Tender 2. Jeg skjønner ikke helt hvorfor, jeg har aldri sett en Tender 1 – firmaet drev aldri med denne type strandbiler i gamle hekkmotor-Fiat-femhundres tid. Derimot har jeg sett en annen Tender 2 fra 2008, fremdeles basert på Fiats frekke lille mini-tass.
Kommer du med din egen bil bygger Castagna den gjerne om – under det gamle slagordet «Aldri to som er helt like». Du må regne med en startpris på 90.000 euro, men bare fantasien setter grenser oppover.