-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Fiat elbil på kornet
Her er Fiat ute og tester en ny elbil. Den kan fort bli merkets bestselger i Norge.
Riktig nok fins det et godt utvalg av Fiat 500 elbiler til salgs i Norge i dag, men de har det til felles at de er lett brukt, og at rekkevidden setter klare begrensninger på hvor langt du kan bevege deg fra en stikkontakt.
Den eksisterende modellen er bygget i Mexico for bruk i et par amerikanske stater, men Fiat-forhandler Autovia i Sandvika har i et par år importert dem til Norge, og han selger dem med fem års garanti. I dag finner du bilen hos flere forhandlere rundt i landet.
Men Fiat har fortalt at de fra neste år skal lansere en ny elbil for det europeiske markedet, basert på neste generasjon Fiat 500 som kommer neste år.
På Genève-utstillingen i mars viste Fiat det spennende konseptet Centoventi (120, like mange år som Fiat har eksistert), og hvis en brøkdel av teknologien fra denne overføres til en elektrisk Fiat 500 går merket virkelig spennende tider i møte.
Vi vet at nye 500 skal bygges på en helt ny plattform som er klargjort for el- og hybridteknologi. Så blir det spennende å se om modulsystemet som medfører forskjellige batteripakker etter hva man skal bruke bilen til, realiseres.
Fiat har avslørt at de skal investere 700 millioner euro for en ny produksjonslinje i anlegget sitt i Torino. Det skal få en kapasitet på 80.000 batterielektriske biler i året.
Dagens Fiat 500 er en av de lengstlevende modeller på markedet – den har vært med oss siden 2007. Et generasjonsskifte kommer dermed ikke et øyeblikk for tidlig.