-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Ny Fiat elbil på kornet
Her er Fiat ute og tester en ny elbil. Den kan fort bli merkets bestselger i Norge.
Riktig nok fins det et godt utvalg av Fiat 500 elbiler til salgs i Norge i dag, men de har det til felles at de er lett brukt, og at rekkevidden setter klare begrensninger på hvor langt du kan bevege deg fra en stikkontakt.
Den eksisterende modellen er bygget i Mexico for bruk i et par amerikanske stater, men Fiat-forhandler Autovia i Sandvika har i et par år importert dem til Norge, og han selger dem med fem års garanti. I dag finner du bilen hos flere forhandlere rundt i landet.
Men Fiat har fortalt at de fra neste år skal lansere en ny elbil for det europeiske markedet, basert på neste generasjon Fiat 500 som kommer neste år.
På Genève-utstillingen i mars viste Fiat det spennende konseptet Centoventi (120, like mange år som Fiat har eksistert), og hvis en brøkdel av teknologien fra denne overføres til en elektrisk Fiat 500 går merket virkelig spennende tider i møte.
Vi vet at nye 500 skal bygges på en helt ny plattform som er klargjort for el- og hybridteknologi. Så blir det spennende å se om modulsystemet som medfører forskjellige batteripakker etter hva man skal bruke bilen til, realiseres.
Fiat har avslørt at de skal investere 700 millioner euro for en ny produksjonslinje i anlegget sitt i Torino. Det skal få en kapasitet på 80.000 batterielektriske biler i året.
Dagens Fiat 500 er en av de lengstlevende modeller på markedet – den har vært med oss siden 2007. Et generasjonsskifte kommer dermed ikke et øyeblikk for tidlig.