-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Remarketing & Fleet
-
Hyundai Motor Norway:
Fleet Manager
-
Møller Bil AS:
Forhandlerutvikler
-
Berg Auto AS:
PKK-kontrollør i Bærum
-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Jeg skal kjøre Peugeot 508 - noe du lurer på?
Mot slutten av uken kjører jeg nye Peugeot 508. Jeg regner med at du har mye å spørre om, og jeg skal gjøre mitt beste for å skaffe relevante svar.

En klassisk sedan og en tradisjonell stasjonsvogn som ikke gjøres ladbar før tidligst om ett år er Peugeots svar til dem som hungrer etter noe nytt i klassen for mellomstore familiebiler.
Det at Peugeot fornyer 508 sier mye om innholdet i det klassiske bilmarkedet i Europa og dets foreløpige brems på SUV-enes frammarsj. Dessuten stiller Peugeot sterkt i begge klasser og har stor suksess med 5008.
Lademuligheter etterspørres foreløpig knapt sør for Lindesnes, så det tar Peugeot sannsynligvis helt med ro inntil EUs nye og betydelig skjerpede regler for CO2-utslipp tar til å gjelde i 2021. Etter 2021 blir det vanskelig for alle som ønsker å tilby store biler å komme unna uten en eller annen form for elektrifisering.
Peugeot 508 og dens forgjengere, spesielt som stasjonsvogn, er modeller med solide tradisjoner i Norge. Så sent som i 2012 solgte Peugeot nær 2000 eksemplarer av 508.
I fjor skrumpet 508-volumet til beskjedne 107 biler, ned 64 prosent fra året før. Samtidig har volumet for mellomstore familiebiler gått ned med rundt 10 prosentpoeng de siste årene, til 11,4 prosent. I år er det ytterligere ned til 8,7 prosent.
I en litt større sammenheng har SUV-ene forsynt seg grovt av det klassiske familiebilsegmentet de siste fem til seks årene og er i perioden opp hele 11 prosentpoeng til rundt 34 prosent
Ferske tall fra analyseselskapet JATO viser en liten vekst i salget av de mellomstore bilene det siste året, opp fra 6,9 til 7,9 av samlet personbilvolum i EU/EFTA-området. Men i de samme mai-tallene kommer det fram at klassens viktigste modeller, Skoda Octavia og VW Passat, begge har betydelig tilbakegang fra i fjor.
Salgssammensetningen av mellomstore familiebiler i Norge avviker ikke nevneverdig fra det europeiske, og stort sett med de samme modellene i framskutt posisjon med Octavia og Passat som vinnere.
Det er i dette bildet Peugeot kjører fram 508, og løfter samtidig bilen opp mot den ganske så flytende grensen mellom standard og premium. Men alt dette kan jeg svare bedre på etter å ha kjørt bilen. Spørsmål du måtte ha sender du meg på denne linken.