-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Toyota Avensis møter Citroën C5, Ford Mondeo og Mazda6
Nye Avensis er mer europeisk enn noen annen japansk bil, den har høyt sikkerhetsnivå og den er rommelig. Men hvor god er den egentlig?

Først publisert i BIL 6 - 2003.
På første klasse
Toyota har tilsynelatende ikke spart på noe under utviklingen av sin nye mellomklassemodell. Mellomklassebilene er etter hvert blitt ganske så voksne, og Avensis henger med på den utviklingen.I denne klassen er det stasjonsvognene som selger, og hos Toyotaimportøren regner de med at Avensis stasjonsvogn med 1,8-litersmotoren med 129 hk blir en bestselger, men vi skal heller ikke se bort fra at 1,6-literen med 110 hk vil gjøre jobben for de som først og fremst er på jakt etter plass og legger mindre vekt på fraspark.
For å få et bilde av hvor Avensis plasserer seg i klassen har vi valgt å kjøre den mot Citroën C5 som både er rommelig og komfortabel, Ford Mondeo som fortsatt er målestokken i denne klassen både når det gjelder kjøreegenskaper og plass, og mot Mazda6 som er den japanske konkurrenten som kommer nærmest når det gjelder størrelse. Det ble et interessant knippe biler,som foruten å vise bredden i klassen også avslørte at den nye Avensis er en svært kompetent og spennende utfordrer.
LES VIDERE:
- Toyota Avensis
- Citroën C5
- Ford Mondeo
- Mazda6- Konklusjon
- Priser og tekniske data