-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Mazda 6 2.0 og Opel Vectra 2.2 møter Ford Mondeo 2.0 og Volkswagen Passat 2.0
Nivået i mellomklassen er høyt og de som skal inn på banen møter tøff konkurranse, det får både Mazda 6 og Opel Vectra merke i møtet med Mondeo og Passat.

Først publisert i BIL 9 - 2002.
En forutsetning for å være med i toppen på salgsstatistikken er at du har et konkurransedyktig produkt til riktig pris. Mazda og Opel mener at de har det i Mazda 6 og Vectra. En av dem står bedre rustet enn den andre, og begge får merke at både Ford og Volkswagen har produkter som er vanskelig å matche. Passat er som veteran å regne, og selv om den begynner å merke alderen viser den fortsatt styrke, mens Mondeo er akkurat så ung og vital som vi kan forvente av en toåring.
Våre testbiler har toliters motor, med unntak av Vectra som har en 2,2-liter og som attpå til stiller med femtrinns automatkasse. Det siste skulle vise seg å være et handikap i denne sammenheng. Konkurrentenes to-litere er nemlig både arbeidsvillige og sterke, og ikke minst Fords tolitere, i Mondeo og Mazda 6, viser hva som er mulig med en moderne bensinmotor. Men skulle vi ha med en Vectra 2.2 i testen hadde vi ikke noe valg, Opel hadde nemlig bare denne motoren i kombinasjon med automatgear da vi kjørte vår test.Vi skal derfor forsøke å få kjørt akselerasjonsmålinger og komme tilbake til Vectra 2.2 så fort vi får lagt hendene på en bil med manuelt gear.
LES VIDERE:
- Mazda6
- Opel Vectra
- Ford Mondeo- VW Passat- Konklusjon- Priser og tekniske data