-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
BMW klargjør seg for toppstriden
Når en ny generasjon BMW 7-serie skal lanseres neste år er selvsagt et elektrisk alternativ inkludert i familien.
De av dere som holder tellingen vet at vi nå er kommet frem til syvende generasjon av BMWs flaggskip.
Som dagens 7-serie skal den tilbys med et utvalg bensin- og dieselmotorer og som ladbar hybrid. Hybridisering i en mildere form vil nok finne vei til bensin- og dieselmotorene også.
Men nytt ved dette generasjonsskifte er at den for første gang kommer som ren elbil med betegnelse i7. 7-serien bygges på den fleksible CLAR-plattformen som er klargjort for så vel fossile drivlinjer som elektriske.
Vi har en serie bilder fra våre faste fotografer der BMW har med konkurrerende modeller som Mercedes EQS, Xpeng P7 og Tesla Model Y, men BMW har selv delt bilder av en kamuflert i7 under testing i Nord-Sverige.
Ifølge BMW er dette en avsluttende test for å perfeksjonere motor og chassis for best mulig balanse mellom komfort og sportslige ytelser. Og selvsagt er det også interessant å teste ut batteriene med hensyn til kapasitet og ladefart i kaldt klima.
I i7 benytter BMW det de kaller femte generasjon elektrisk drivlinje og batterier, tilsvarende det som benyttes i kommende i4 og iX.
Teknologien kan med dagens teknologi benytte batteripakker med kapasitet på inntil 120 kWt som gir en rekkevidde på rundt 600 kilometer. BMW benytter fleksible moduler der elmotor, transmisjon og styringsenhet er samlet i én enhet.
Toppmodeller som iX 50 og i4 50M benytter to av disse modulene – en på hver aksel med samlet effekt på godt over 500 hester og avansert firehjulsdrift.
Maks ladehastighet på 200 kW fyller batteriene fra 10 til 80 prosent på rundt 40 minutter, og i løpet av ti minutter har du fylt på nok strøm til 15 nye mil.
Nye 7-serie blir trolig vist mot slutten av 2022, og vi kan regne med at i7 presenteres samtidig.