-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
BMW klargjør seg for toppstriden
Når en ny generasjon BMW 7-serie skal lanseres neste år er selvsagt et elektrisk alternativ inkludert i familien.
De av dere som holder tellingen vet at vi nå er kommet frem til syvende generasjon av BMWs flaggskip.
Som dagens 7-serie skal den tilbys med et utvalg bensin- og dieselmotorer og som ladbar hybrid. Hybridisering i en mildere form vil nok finne vei til bensin- og dieselmotorene også.
Men nytt ved dette generasjonsskifte er at den for første gang kommer som ren elbil med betegnelse i7. 7-serien bygges på den fleksible CLAR-plattformen som er klargjort for så vel fossile drivlinjer som elektriske.
Vi har en serie bilder fra våre faste fotografer der BMW har med konkurrerende modeller som Mercedes EQS, Xpeng P7 og Tesla Model Y, men BMW har selv delt bilder av en kamuflert i7 under testing i Nord-Sverige.
Ifølge BMW er dette en avsluttende test for å perfeksjonere motor og chassis for best mulig balanse mellom komfort og sportslige ytelser. Og selvsagt er det også interessant å teste ut batteriene med hensyn til kapasitet og ladefart i kaldt klima.
I i7 benytter BMW det de kaller femte generasjon elektrisk drivlinje og batterier, tilsvarende det som benyttes i kommende i4 og iX.
Teknologien kan med dagens teknologi benytte batteripakker med kapasitet på inntil 120 kWt som gir en rekkevidde på rundt 600 kilometer. BMW benytter fleksible moduler der elmotor, transmisjon og styringsenhet er samlet i én enhet.
Toppmodeller som iX 50 og i4 50M benytter to av disse modulene – en på hver aksel med samlet effekt på godt over 500 hester og avansert firehjulsdrift.
Maks ladehastighet på 200 kW fyller batteriene fra 10 til 80 prosent på rundt 40 minutter, og i løpet av ti minutter har du fylt på nok strøm til 15 nye mil.
Nye 7-serie blir trolig vist mot slutten av 2022, og vi kan regne med at i7 presenteres samtidig.