-
Billakkerer
Møller Bil Romerike AS
-
Konsernleder
Albjerk Bil AS
-
Daglig leder
Motor Forum AS, Drammen
-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
Spionbilder
Elektrisk sportsbil fra Porsche
Her er Porsches første elektriske sportsbil fanget under testing. Den skal på markedet i 2025.
Porsche 718 Boxster blir ren elbil fra neste generasjonsskifte. Bilen ble bekreftet av Porsche-sjef Oliver Blume i mars og skal på markedet i 2025. Trolig vil det også gjelde Cayman som er nær beslektet med Boxster.
Selv om prototypen er godt kamuflert kan vi se detaljer som aktive deksler foran luftinntakene i front og lysstripen som danner baklyktene. At bilen er utstyrt med eksosrør er bare for å lure oss.
Proporsjonene er på nivå med dagens 718, men prototypen ser noe bredere ut og er lavere i front enn de eksisterende modellene.
Vi fikk en forsmak på bilen gjennom konseptbilen Mission R som ble vist på bilutstillingen i München høsten 2021 og som hadde gjesteopptreden på høstens Porsche-festival på Rudskogen med Atle Gulbrandsen bak rattet.
Konseptbilen er utstyrt med to motorer og har en samlet effekt på 680 hk (Nesten 1100 hk i boost-mode), men på produksjonsutgaven er det trolig at kundene kan velge mellom bakhjuls- eller firehjulsdrift.
For Porsche blir den kompakte sportsbilen en viktig test for å se om kundene aksepterer elektriske sportsbiler, og det er foreløpig ingen planer om å gjøre 911 elektrisk.
Det er for tidlig å snakke om rekkevidde, men Mission R Concept har en batteripakke på 80 kWt som kan gi en rekkevidde på rundt 40 mil med moderat bruk av gasspedalen.
En egen plattform utvikles for de elektrisk 718-modellene, trolig med tilsvarende layout som i Mission R der batteriene ligger i T-form gjennom sentertunnelen og bak setene. En slik utforming gjør at gjør at man kan holde bilen lav samtidig som man får vektfordeling som i en midtmotorisert sportsbil.
Neste generasjon 718 blir en ren elbil, men for ikke å støte fra seg kunder som foretrekker bensinmotor vil Porsche videføre dagens 718-modeller parallelt med nykommerne i en periode – slik de også gjør når den elektriske Macan kommer på markedet neste år.
Mange er nok overrasket over den positive mottagelsen elbiler i premium-segmentet, ikke minst Porsche, har fått den siste tiden. Taycan har allerede passert 100.000 eksemplarer.
Inntil nylig har Porsche estimert at halvparten av bilene deres vil være elektrifisert (inkludert hybrider) innen 2025, men nå er de åpne for at rene elbiler alene kan fylle denne kvoten. På lengre sikt antyder de at 911 kan bli eneste modell med tradisjonell forbrenningsmotor i 2030.
Se norske Atle Gulbrandsen teste Mission R på bane: