-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Konklusjon
Alle tre testbiler har høyderegulerbart førersete og høyde- og lengderegulerbart ratt – ellers er ulikhetene mange. Saab 9-3 bærer preg av at den har fått noen år på baken. Den seneste ansiktsløftingen i 2002 har gavnet enkelte utvendige detaljer, men som helhetlig produkt klarer den ikke å hevde seg på topp i dette selskapet.
Audi A4 fremstår med nydelig finish på interiørdetaljene og generelt god kvalitetsfølelse. På grunn av quattro-oppsettet har vår testbil en svært ugunstig pris i forhold til Saaben. Prisen er mer på linje med Volvoen, for S40-prisen i vårt tilfelle er korrigert for påslaget for sekvensiell/automatisk gearkasse.
Vi er imponert over Volvo S40, spesielt kjøreegenskapene, styringen og lydnivået. Interiøret er delikat og trivelig. Passasjerene kan også glede seg over at S40 har den beste baksetekomforten. Testlagets enstemmige dom er at den svenske nykommeren er førstevalget denne gang.
LES VIDERE:
- Audi A4
- Saab 9-3
- Volvo S40- Priser og tekniske data