-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ingen hybrid for 911
Det har lenge vært sagt at neste generasjon Porsche 911 blir en hybrid-modell. Det avkrefter nå Porsche. "Ulempene er større enn fordelene", sies det fra Stuttgart.


Det er fortsatt to-tre år til Porsche skal lansere neste generasjon 911 – med internkode 992 (dagens heter 991). Men allerede letter de på sløret i Zuffenhausen, og bekrefter nå at de både har jobbet med en hybrid-løsning for 911, og samtidig valgt å droppe det.
Testingen av kommende 992 er godt i gang – vi har allerede fått bilder av et testkjøretøy i vinterkulda.
Til amerikanske Car and Driver har utviklingssjefen for 911 og 718, August Achleitner, uttalt at avgjørelsen om å skrote hybridløsningen i 911 ble tatt allerede i høst.
- Ulempene er større enn fordelene, forteller Achleitner til C&D.
Blant annet ville vekten økt drastisk sammenlignet med dagens modell, noe Porsche ikke var villig til å gå med på.
For neste 911 vil Porsche i stedet fokusere på å gjøre de eksisterende motorene så effektive som mulig.
Overgangen til turbomotorer over (nesten) hele fjøla for snaut to år siden var et stort steg å ta for den tyske sportsbilprodusenten – elektrifisering ville nok satt enda mer kaffe i halsen på entusiastene.
Den neste 911-plattformen vil bli en sterkt modifisert utgave av den vi finner i dagens Panamera. Dette skal være for å gi neste 911 det aller siste i førerstøttesystemer og multimedie-/infotainment-løsninger.
Vi vet ikke når neste 911 kommer – men det gir nok lavest odds å tippe på Frankfurt-utstillingen høsten 2019.
Les også: Storfest i Son da verdens tredje Porsche Classic Center åpnet.
Mer hybrid for Ferrari
Ferrari gjør alt de kan for å beholde V12-motoren, og vil gjøre motsatt av Porsche for å klare strengere utslippskrav.
De nekter plent å montere turboer på motoren, men ser gjerne mot elektrifisering.
- Vi vil alltid tilby en V12-er, forteller FCA- og Ferrari-sjef Sergio Marchionne.
- Sjefen for motordivisjonen vår sier det vil være helt feil å montere turbo på V12-eren, så svaret er nei. Den vil være selvpustende, med hybridsystem.
Avtalen som gjør at bilprodusenter med lave volum kan produsere biler med høyere utslipp enn EU-standarden tillater Ferrari å fortsette produksjonen av V12-motorer – men altså ikke uten litt «hjelp».
- I 2021 kommer ULEV-lovgivningen, og den målsetningen når vi med hybridifisering av V12-motoren, sier Ferraris tekniske sjef Michael Leiters.
Ferrari 812 Superfast er den foreløpig siste V12-motoriserte bilen i rekken fra Ferrari. Flere skal det bli: