-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Ingen hybrid for 911
Det har lenge vært sagt at neste generasjon Porsche 911 blir en hybrid-modell. Det avkrefter nå Porsche. "Ulempene er større enn fordelene", sies det fra Stuttgart.


Det er fortsatt to-tre år til Porsche skal lansere neste generasjon 911 – med internkode 992 (dagens heter 991). Men allerede letter de på sløret i Zuffenhausen, og bekrefter nå at de både har jobbet med en hybrid-løsning for 911, og samtidig valgt å droppe det.
Testingen av kommende 992 er godt i gang – vi har allerede fått bilder av et testkjøretøy i vinterkulda.
Til amerikanske Car and Driver har utviklingssjefen for 911 og 718, August Achleitner, uttalt at avgjørelsen om å skrote hybridløsningen i 911 ble tatt allerede i høst.
- Ulempene er større enn fordelene, forteller Achleitner til C&D.
Blant annet ville vekten økt drastisk sammenlignet med dagens modell, noe Porsche ikke var villig til å gå med på.
For neste 911 vil Porsche i stedet fokusere på å gjøre de eksisterende motorene så effektive som mulig.
Overgangen til turbomotorer over (nesten) hele fjøla for snaut to år siden var et stort steg å ta for den tyske sportsbilprodusenten – elektrifisering ville nok satt enda mer kaffe i halsen på entusiastene.
Den neste 911-plattformen vil bli en sterkt modifisert utgave av den vi finner i dagens Panamera. Dette skal være for å gi neste 911 det aller siste i førerstøttesystemer og multimedie-/infotainment-løsninger.
Vi vet ikke når neste 911 kommer – men det gir nok lavest odds å tippe på Frankfurt-utstillingen høsten 2019.
Les også: Storfest i Son da verdens tredje Porsche Classic Center åpnet.
Mer hybrid for Ferrari
Ferrari gjør alt de kan for å beholde V12-motoren, og vil gjøre motsatt av Porsche for å klare strengere utslippskrav.
De nekter plent å montere turboer på motoren, men ser gjerne mot elektrifisering.
- Vi vil alltid tilby en V12-er, forteller FCA- og Ferrari-sjef Sergio Marchionne.
- Sjefen for motordivisjonen vår sier det vil være helt feil å montere turbo på V12-eren, så svaret er nei. Den vil være selvpustende, med hybridsystem.
Avtalen som gjør at bilprodusenter med lave volum kan produsere biler med høyere utslipp enn EU-standarden tillater Ferrari å fortsette produksjonen av V12-motorer – men altså ikke uten litt «hjelp».
- I 2021 kommer ULEV-lovgivningen, og den målsetningen når vi med hybridifisering av V12-motoren, sier Ferraris tekniske sjef Michael Leiters.
Ferrari 812 Superfast er den foreløpig siste V12-motoriserte bilen i rekken fra Ferrari. Flere skal det bli: