-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Brukbar Porsche
Hvorfor i all verden tilbyr ikke Porsche dette selv? Her er en 911 med glimrende plass til tre personer.
Det er mange attraktive biler som skal selges på Mecum-auksjonene i Monterey denne helgen.
En tiltalende Miura for eksempel, mengder av amerikanske V-åttere, og det som kanskje vil bli den siste av Steve McQueens spesial-riggede biler. Det er en Porsche denne gang, med hans helt tydelige «håndskrift». Han kjøpte vel aldri biler med standard-spesifikasjoner.
Men enda mer spesiell er denne 997-Porschen der noen har flyttet rattet til midten. Ikke bare at føreren da får en klar følelse av å kjøre noe McLaren F1-aktig – han kan også ha med seg to personer med lange ben – på hver sin side.
Håndarbeid
300 omhyggelige timer med skikkelig håndarbeid gikk med til å bygge om denne bilen, og den opprinnelige eieren har brukt 75.000 dollar på modifikasjonene – som imidlertid er enda mer omfattende enn bare senter-posisjonen.
Førersetet kan for eksempel sleides over til midten slik at inn- og utgang blir litt behageligere.
Akkurat denne har gått ca. 50.000 km, har en 3,8-liters H6 motor – 355 hk, og en sekstrinns automat. Og har vel egentlig et ganske beskjedent estimat i forhold til hva som er investert: $ 85.000-115.000.
«Dusinvare»
Det lave estimatet, fant jeg ut etterpå, kommer kanskje av at oppskriften ikke er unik. Allerede i 2012 møtte man en 911 Cabrio med en Centro 911-ombygging, akkurat som på denne.
Vi kan kanskje derfor regne med at den ikke er så eksklusiv som jeg trodde, ikke vet jeg hvor mange som har fått førerplassen flyttet – og for alt jeg vet ligger det en komplett ombyggingsbruksanvisning ute på nettet et sted.
Men jeg syns nå allikevel dette er en god idé. Å doble 911-kapasiteten høres da ut som en brukbar oppskrift?