-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Tilbake til fremtiden
Porsche har lovet oss fire samleobjekter i Heritage Design-serien med inspirasjon fra 1950-1980-årene. Her kommer nummer to – 911 Sport Classic.
Om du drar kjensel på betegnelsen, så klikk deg tilbake til den 997-baserte Sport Classic fra 2009. – inspirert av den originale 911 og Carrera RS 2.7 fra 1972.
Som nevnt skal Heritage Design-serien inneholde fire «limited edition»-modeller med klassiske røtter. Den første, 911 Targa 4S Heritage Design Edition med designelementer fra 1950- og 60-tallet ble presentert for to år siden.
Porsche 911 Sport Classic har et bredt karosseri som ellers er forbeholdt 911 Turbo, en fast hekkspoiler i ducktail-stil kjent fra Carrera RS 2.7 og «double bubble» tak.
Bilen tilbys i en unik lakkfarge, Sport Grey Metallic, men om du insisterer kan du også få den i sort, Agate Grey Metallic, Gentian Blue Metallic eller «Paint to Sample» som innebærer at du sammen med Porsche kan mikse din egen favorittfarge.
Doble striper i kontrastfarge over panser, tak og hekk understreker de sportslige egenskapene.
Innendørs finner du pepita-rutet stoff på dørpaneler og seter, i kombinasjon med totonet skinn i sort og Classic Cognac som elegant kontrast til bilens eksteriør.
Motoren er en 3,7-liter twin-turbo boxer med 550 hester kombinert med 7-trinns manuell girkasse som sender alle kreftene til bakvognen. Ifølge Porsche er Sport Classic den kraftigste 911 med manuelt gir på markedet.
Sportseksos er standard og skreddersydd for modellen for et ekstra heftig lydbilde. Chassiset tilsvarer det som benyttes i 911 Turbo og GTS-modellene med PASM dynamiske dempere og 10 mm redusert bakkeklaring.
Porsche Design har også skapt et avansert kronometer som tilbys eksklusivt til de som kjøper et av samleobjektene med detaljer du gjenkjenner fra ny-klassikeren.
Det er Porsche Exclusive Manufaktur som står for spesialmodellen det skal bygges 1250 eksemplarer av – hver til en startpris på 272.714 euro. Utleveringene starter i juli.
Faktisk har den også fått en norsk pris. Hold deg fast! 3.620.900 kroner. Hvorav kr 548.419 går rett i statskassa. Den aller dyreste Porsche du kan kjøpe i Norge før påpluss av utstyr.