-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
911 Carrera i to karosserier
Porsche lanserer nå de nye innstegsmodellene i 911-serien. Noen direkte sinker blir de langt fra.
Da åttende generasjon Porsche 911 så dagens lys i vinter, var det som vanlig Carrera S-variantene som var først ute. Først kom 911 Coupé som Carrera S og Carrera 4S, og så fulgte 911 Cabriolet med de samme betegnelsene.
Les vår prøvekjøring av 911 Carrera S Cabriolet her
Nå er turen kommet til 911 Carrera Coupé og Cabriolet.
Mens S-modellene skilter med 450 hestekrefter nøyer 911 Carrera seg med å hente ut 385 fra sin 3-liters, 6-sylindrede boxer med biturbo. Sammenlignet med forrige generasjon 911 Carrera er det en økning på 15 hester.
911 Carrera deler det meste av komponenter med S-utgavene, inkludert 10,9-tommers berøringsskjerm, tilkoblingsmuligheter og sikkerhetssystemer, inkludert Porsche Wet Mode som gjør det vesentlig enklere å håndtere potente egenskaper på våt vei, uten å drepe kjøregleden.
Carrera-varianten skiller seg fra S-utgaven gjennom mer moderat dimensjon på hjulutrustning og bremser og et annet eksosanlegg.
Men innstegsmodellen har lite å skamme seg over når det kommer til ytelser. Motor, chassis og bremser er konstruert for sportslig kjøreglede også her. Kraftoverføringen skjer via en ny 8-trinns PDK (dobbel clutch) girkasse.
911 Carrera Coupe sprinter til hundre på 4,2 sekunder og har en potensiell toppfart på 293 km/t. Utstyrer du bilen med Sport Chrono-pakke barberer du den tiden med to tideler. Med slike ytelser er det beundringsverdig at man oppnår et snittforbruk på 0,9 liter på mila.
Hjulutrustningen består av 235/40 ZR dekk på 19-tommers felger foran, samt 20-tommere med 295/35 ZR bak. Bremsene har skiver på 330 mm og sortlakkerte 4-pots calipere rund baut. De røde er forbeholdt S-modellene.
911 Carrera-modellene er bestillingsklare, og ifølge Porsche er variantene med firehjulsdrift også snart leveringsklare.