-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Nytt ikon, uten sminke
Vi har vist en del bilder av neste generasjon Porsche 911, med det til felles at bilene har vært godt kamuflert. Men nå letter Porsche på sløret.
Det nærmer seg den internasjonale bilutstillingen i Frankfurt der nye 911 skal debutere, og det er trolig årsaken til at bilen nå beveger seg nærmest umaskert i området rundt Porsche-fabrikken i Stuttgart.
Utseendet er en evolusjon av dagens modell – man går forsiktig frem når man skal fornye en av verdens lengstlevende modellbetegnelser og et av de største sportsbilikoner.
Samtidig begynner vi å få en del fakta om den nye modellen med kodenavn 991 som for mange blir selve sportsbildrømmen.
Litt større
Med en lengde på 449 cm er den 56 mm lenger enn dagens 997. Akselavstanden økes med 10 mm og den blir 11 mm lavere.
Den nye innstegsmotoren får redusert slagvolumet fra 3,6 til 3,4 liter og får en effekt på 350 hk. Det skal gi en sprint til 100 km/t på 4,8 sekunder og en potensiell toppfart på 289 km/t.
Mer effektiv
I følge våre kilder skal den nye motoren klare seg med et snittforbruk på 0,85 liter på mila, en reduksjon på 13 prosent fra dagens Carrera. Det skyldes kombinasjonen av mindre slagvolum, mer effektiv forbrenning og en lettere bil.
De som velger Carrera S får 395 hester til rådighet mens 911 Turbo ifølge spekulasjonene får en effekt på 542 hk. Alle utgaver kan leveres med 7-trinns manuell eller PDK, Porsches effektive dobbel clutch girkasse.
Vi kommer selvsagt tilbake med flere detaljer når IAA i Frankfurt åpner medio september.