-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Nytt ikon, uten sminke
Vi har vist en del bilder av neste generasjon Porsche 911, med det til felles at bilene har vært godt kamuflert. Men nå letter Porsche på sløret.
Det nærmer seg den internasjonale bilutstillingen i Frankfurt der nye 911 skal debutere, og det er trolig årsaken til at bilen nå beveger seg nærmest umaskert i området rundt Porsche-fabrikken i Stuttgart.
Utseendet er en evolusjon av dagens modell – man går forsiktig frem når man skal fornye en av verdens lengstlevende modellbetegnelser og et av de største sportsbilikoner.
Samtidig begynner vi å få en del fakta om den nye modellen med kodenavn 991 som for mange blir selve sportsbildrømmen.
Litt større
Med en lengde på 449 cm er den 56 mm lenger enn dagens 997. Akselavstanden økes med 10 mm og den blir 11 mm lavere.
Den nye innstegsmotoren får redusert slagvolumet fra 3,6 til 3,4 liter og får en effekt på 350 hk. Det skal gi en sprint til 100 km/t på 4,8 sekunder og en potensiell toppfart på 289 km/t.
Mer effektiv
I følge våre kilder skal den nye motoren klare seg med et snittforbruk på 0,85 liter på mila, en reduksjon på 13 prosent fra dagens Carrera. Det skyldes kombinasjonen av mindre slagvolum, mer effektiv forbrenning og en lettere bil.
De som velger Carrera S får 395 hester til rådighet mens 911 Turbo ifølge spekulasjonene får en effekt på 542 hk. Alle utgaver kan leveres med 7-trinns manuell eller PDK, Porsches effektive dobbel clutch girkasse.
Vi kommer selvsagt tilbake med flere detaljer når IAA i Frankfurt åpner medio september.