-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Porsche tester ut oppgraderinger
Porsche tester prototyper i 911-familien. Disse kommer tidligst på veien i 2023.
I fjor sommer viste vi bilder av en 911 Turbo under testing på Nordsløyfa, og nå har våre fotografer kommet over to andre varianter under testing i svensk vinterlandskap.
Trolig er dette Carrera-utgavene av modellene som har internkode 992.2 – en coupé og en cabriolet. Dagens 992 kom på markedet i 2018 (Cab i 2019), og med Porsches livssyklus på 7-8 år er det naturlig at en facelift lanseres i løpet av 2023.
Prototypene er bare lett kamuflert og gir oss innsyn til en modifisert front med større luftinntak og vertikale flaps som trolig styres aktivt basert på temperatur.
På begge bilene ser vi også sensorer plassert under skiltplaten som trolig har med adaptiv cruise og sikkerhetsfunksjoner å gjøre.
I hekken finner vi nye ventiler samt eksosrør som er plassert nærmere sentrum enn på dagens modell. Dett nører opp om ryktene som sier at Porsche i forbindelse med faceliften lanserer nye motorer som faktisk går mot trenden vi har levde med de senere årene.
Hvis det er hold i ryktene får de nye Carrera-modellene igjen sugemotorer uten pustehjelp, nærmere bestemt en fireliters boxer-sekser tilsvarende den som benyttes av toppmodellene i 718-familien med drøyt 400 hestekrefter.
Det høres rart ut, men MotorAuthority siterer Frank-Steffen Walliser, sjefingeniør for 911, på at nye utslippsregler som er planlagt innført fra midt av dette tiåret kan medføre at motorer med høyere slagvolum får et comeback på bekostning av de små motorer med pustehjelp fordi de har lavere forbruk i den virkelige verden.
Dette er en påstand vi også har hørt hos Mazda ved flere anledninger i forbindelse med deres SkyActiv-teknologi.