-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Gave til Nordsløyfas venner
Her er spesialutgaven mange har ventet på – Porsche 911 GT3 RS 4.0. En gatebil dyrket frem på racerbanen.
Mange av de 600 eksemplarene som skal bygges av denne bilen, får nok sin base i nærheten av Nürburgring.
Der er det ekte entusiaster, deriblant flere norske, som oppbevarer sine leketøy på spesialverksteder og i garasjer, bare for å hente dem frem og leke seg på Nordsløyfa noen ganger i året.
7:27
At 911 GT3 RS 4.0 blir leken er det liten tvil om. Den sekssylindrede, fireliters boxermotoren varter opp med 500 hester ved 8250 omdreininger. Det tilsvarer 125 hk per liter slagvolum – deres kraftigste, normalt pustende motor noensinne, ifølge Porsche selv.
Maks dreimoment er 460 Newtonmeter ved 5750 omdreininger, og den skal klare en runde på Nordsløyfa på 7 minutter og 27 sekunder. Fra stillestående kan speedometernåla passere 100 i løpet av 3,9 sekunder, og 200 på under 12 sekunder.
På diett
911 GT3 RS 4.0 er full av spesialiteter. Chassiset benytter komponenter som er typiske for racing. Minimal vekt er tema for alle detaljer, det være seg bøtteseter, panser og skjermer som et støpt i karbonfiber, bakvinduer i plast og vektoptimaliserte gulvmatter.
Klar for avreise veier bilen 1.360 kg, med full tank. Det tilsvarer 2,72 kg per hk, eller at hver hest skal skyve mindre enn tre kilogram. Da går det fort unna.
Porsche 911 GT3 RS 4.0 leveres som standard i hvitt. For å understreke sitt nære forhold til den suksessrike løpsbilen, 911 GT3, er den utstyrt med ekstra bred sporvidde og redusert bakkeklaring.
Bilen har kule detaljer som en gedigen bakvinge med aerodynamisk oppheng, doble eksosrør sentralt i hekken, samt en rekke aerodynamiske detaljer for å minske luftmotstand og øke marktrykk.
De første bilene kommer på markedet i Tyskland i juli. Der får den en markedspris på 178.596 euro. Skal du ha den på norske skilter, må du ut med et tilsvarende beløp i toll og avgifter. Ikke så rart norske eiere velger å plassere sine biler nær Nordsløyfa.