-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Konklusjon
Hadde vi vært på jakt etter mest mulig plass, er Verso et naturlige valg blant disse tre. Den har ikke bare mye plass, den har enormt mye plass. Og ved at du kan legge baksetet ned i gulvet og få tilnærmet flatt bagasjeromgulv, er dette personbil og varebil i ett. Komforten er god, men Verso gir et billigere preg enn de to tyske konkurrentene. Det har imidlertid ingen betydning for driftssikkerheten.
Skulle vi utnyttet Versos lastekapasitet, ville vi nok montert kraftigere fjærer bak, originalfjærene er for myke. Skulle vi kombinert luksus med det praktiske, står A140 høyt på listen. Den er mer forseggjort i detaljer og totalt sett er komforten bedre. Mercedes gir også et mer robust inntrykk. Selv om bakseteløsningen gir mulighet for fleksibel utnyttelse av bagasjerommet, er A-Klasse vesentlig mindre enn Verso. Men tar du ut baksetene blir dette en svært rommelig stasjonsvogn – den utvendige lengden tatt i betraktning. Men du skal ikke se på kronene hvis du velger Mercedesen, og er det en luksuriøs småbil du er på jakt etter, har du muligheten til å skreddersy den til dine ønsker når det gjelder både komfort- og sikkerhetsutstyr.
A2 har det mest robuste preget av de tre. Fjæringskomforten er ikke bedre enn i de to konkurrentene, men hjulopphengene jobber stillere. Den lille Audien føles som en mye større bil, noe som forsterkes av materialvalg og detaljene i interiøret. Du får stort sett det du betaler for, og du er ikke i tvil om hvorfor A2 er dyrest av de tre testbilene. At den er den minst praktiske er ikke noe stort problem, den er praktisk så det holder. Og som A140 kan A2 også skreddersys når gjelder utstyr. Jakter vi på en robust småbil med en snev av storbilfølelse og plass til fire voksne, er A2 vårt valg.
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data