-
Bilmekaniker
Motorpool Handel AS
-
Markedssjef
Formula Automobile Norge AS
-
Delelagermedarbeider
Motorpool Handel AS
-
Daglig leder
Tellus Heistad AS
-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
A-Klasse til Finland
Nye Mercedes A-Klasse har fått så positiv mottagelse i markedet at produksjonskapasiteten er sprengt. Nå finner tyskerne hjelp i Finland.

- Vår nye modell er så populær hos kundene at fabrikkene i Rastatt (Tyskland) og Kecskemét (Ungarn) er sprengt. Vi har derfor inngått en avtale med Valmet, en erfaren bilprodusent som skal sørge for ekstra kapasitet fra 2013, sier Dr. Wolfgang Bernhard, styremedlem i Daimler AG.
Ifølge Bernhard er det allerede skrevet 40.000 ordres for nye A-Klasse, to måneder før den kommer på markedet. Avtalen med Valmet innebærer at det finske selskapet skal lage minst 100.000 biler i perioden 2013 til 2016.
- Anleggene i Rastatt og Kecskemét går for fullt – vi skal til og med over til tre skift i Rastatt fra høsten. Derfor inngikk vi en avtale med rutinerte Valmet som skal sørge for ekstra biler fra 2013, sier Bernhard.
Nye B-Klasse rullet av samlebåndet i de to fabrikkene som første produkt på en ny plattform. A-Klasse er bygget i Rastatt siden juli, og neste produkt herfra blir en ny SUV mens Kecskemét skal bygge den nye firedørs coupéen.
I tillegg til disse anleggene investerer Daimler tungt i tyske motorfabrikker. Til sammen skal det brukes nær 400 millioner euro i 2012-13 direkte relatert til de nye kompaktmodellene.
Valmets historie som bilprodusent strekker seg tilbake til 1960-tallet, da de startet produksjonen av Saab-modeller – et samarbeid som varte inn i vårt årtusen.
Fra1997 til 2011 bygde de Boxster og Cayman for Porsche, og siden 2011 har de kun produsert nisjebiler som Fisker Karma og Marussia B2.
Det smaker nok derfor godt å få et nytt volumprodukt tilbake på samlebåndet for selskapet med hovedkontor i Uusikaupunki (Nystad) sydvest i Finland.