-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Dette er neste A-klasse
Mercedes-Benz A-klasse får seg et solid løft når en ny generasjon rulles ut neste år.
W177 er internkoden Mercedes bruker på neste generasjon A-klasse. Når den annonseres neste år vil den ta et betydelig steg fremover fra dagens utgave.
En rekke sensorer og kameraer i frontruta tyder på at en del av teknologien vi kjenner fra blant annet nye E-klasse, også vil finne veien inn i Mercedes’ minstemann.
Det betyr omfattende selvkjøringsteknologi og en rekke sikkerhetssystemer.
I følge tyske Auto Bild vil den nye A-klassen vokse merkbart. Spesielt skal dette være til baksetepassasjerenes glede. Dagens A-klasse skilter ikke akkurat med danseplass der bak …
Med andre ord: Bedre beinplass, og større dører for enklere inn- og utgang.
Det er ikke dermed sagt at baksetepassasjerene får all glede. Også foran skjer det store ting. Interiøret i dagens A-klasse var kurant da den ble lansert, men har med årene blitt veldig gammeldags.
Den utskjelte «påsklistrede» skjermen i dashbordet er nå en saga blott, skal vi tro ryktene. A-klassen vil følge E-klassens eksempel, med integrert multimedieskjerm – og det er vel ikke usannsynlig at vi også får se digital instrumentskjerm.
Audi har pushet digitalt instrumentpanel hardt de siste årene, og den nylige faceliften av A3 brakte teknologien inn i kompaktklassen. Mercedes vil neppe være noe dårligere.
Andre gadgets inkluderer head-up display og siste skrik i internett-tilkobling for kommunikasjon med apper og omverdenen ellers.
Som med dagens A-klasse, vil en rekke karosserivarianter dukke opp. En CLA – denne merkelige «coupé-sedan»-nisjen – er selvskreven, men det sies at denne blir mer ekstrem enn dagens, hovedsakelig for å gjøre plass til en mer ordinær A-klasse sedan.
Selvskreven er også GLA – kompakt-SUV-en – som også sies å bli mer ekstrem, med inspirasjon fra G-wagen.
Spesielt interessant for Norge er kanskje hybrid-utgavene. Den ladbare A-klasse-hybriden kan få så mye som 100 kilometer rekkevidde på ren strøm, og elmotorene skal monteres på forakselen.
Det betyr at dersom Mercedes ønsker å lage en firehjulsdrevet variant av A-hybriden, må en plasskrevende transaksel på plass.
For firehjulsdrift er absolutt med i utviklingen av nye A-klasse – det er ikke bare vi nordmenn som er lysten på drakraft både foran og bak.
Firehjulsdrift er jo dessuten et viktig kriterie for AMG-varianten. Neste generasjon A-klasse AMG vil nok bikke 400 hestekrefter. Å sende alt det til forhjula er nok neppe noen god idé.
I følge Automedia er Frankfurt-utstillingen neste høst arenaen hvor Mercedes skal dra teppet av sin nye A-klasse. Det betyr i så fall at vi kan forvente de første bilene her i Norge rundt årsskiftet.