-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Dette er neste A-klasse
Mercedes-Benz A-klasse får seg et solid løft når en ny generasjon rulles ut neste år.
W177 er internkoden Mercedes bruker på neste generasjon A-klasse. Når den annonseres neste år vil den ta et betydelig steg fremover fra dagens utgave.
En rekke sensorer og kameraer i frontruta tyder på at en del av teknologien vi kjenner fra blant annet nye E-klasse, også vil finne veien inn i Mercedes’ minstemann.
Det betyr omfattende selvkjøringsteknologi og en rekke sikkerhetssystemer.
I følge tyske Auto Bild vil den nye A-klassen vokse merkbart. Spesielt skal dette være til baksetepassasjerenes glede. Dagens A-klasse skilter ikke akkurat med danseplass der bak …
Med andre ord: Bedre beinplass, og større dører for enklere inn- og utgang.
Det er ikke dermed sagt at baksetepassasjerene får all glede. Også foran skjer det store ting. Interiøret i dagens A-klasse var kurant da den ble lansert, men har med årene blitt veldig gammeldags.
Den utskjelte «påsklistrede» skjermen i dashbordet er nå en saga blott, skal vi tro ryktene. A-klassen vil følge E-klassens eksempel, med integrert multimedieskjerm – og det er vel ikke usannsynlig at vi også får se digital instrumentskjerm.
Audi har pushet digitalt instrumentpanel hardt de siste årene, og den nylige faceliften av A3 brakte teknologien inn i kompaktklassen. Mercedes vil neppe være noe dårligere.
Andre gadgets inkluderer head-up display og siste skrik i internett-tilkobling for kommunikasjon med apper og omverdenen ellers.
Som med dagens A-klasse, vil en rekke karosserivarianter dukke opp. En CLA – denne merkelige «coupé-sedan»-nisjen – er selvskreven, men det sies at denne blir mer ekstrem enn dagens, hovedsakelig for å gjøre plass til en mer ordinær A-klasse sedan.
Selvskreven er også GLA – kompakt-SUV-en – som også sies å bli mer ekstrem, med inspirasjon fra G-wagen.
Spesielt interessant for Norge er kanskje hybrid-utgavene. Den ladbare A-klasse-hybriden kan få så mye som 100 kilometer rekkevidde på ren strøm, og elmotorene skal monteres på forakselen.
Det betyr at dersom Mercedes ønsker å lage en firehjulsdrevet variant av A-hybriden, må en plasskrevende transaksel på plass.
For firehjulsdrift er absolutt med i utviklingen av nye A-klasse – det er ikke bare vi nordmenn som er lysten på drakraft både foran og bak.
Firehjulsdrift er jo dessuten et viktig kriterie for AMG-varianten. Neste generasjon A-klasse AMG vil nok bikke 400 hestekrefter. Å sende alt det til forhjula er nok neppe noen god idé.
I følge Automedia er Frankfurt-utstillingen neste høst arenaen hvor Mercedes skal dra teppet av sin nye A-klasse. Det betyr i så fall at vi kan forvente de første bilene her i Norge rundt årsskiftet.