-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er nye Audi A4
Audis nye A4 er en etterlengtet modell. Nå er de første offisielle bildene klare, premieren blir i Frankfurt, norsk debut på Lillestrøm-utstillingen. Men BilNorge.no tok på bilen i går.
Klikk HER for alt fra Frankfurt!
Audi inviterte til teknisk dag. Michael Dick, styremedlem med ansvar for produksjon ønsket velkommen og snakket om Vorsprung ved hjelp av Technik og så dro han lakenet av noe.
Ikke av en prototype. Ikke av en fjern, teknisk konseptbil. Men av den nye A4. Der sto den, og – kan man si – fjernet nok noe av interessen fra dyptpløyende foredrag om deNox-filtre.
Spesifikasjonene forteller om 4703 mm i lengden og 1826 i bredden. Samtidig må 2808 mm være klassens lengste akselavstand: selv med forholdsvis røslige kolleger foran var det førsteklasses plass bak. Det kunne se ut som om mye av den ekstra akselavstanden var oppnådd ved å flytte forakselen enda lenger frem.
Quattro og Avant
Mellom setene la vi merke til den samme elektromagnetiske parkeringsbremsen som i A6, og en kontrollenhet som lot til å gi deg muligheten til å velge respons fra forskjellige elementer selv.
Altså ikke bare Komfort, Auto og Sport-setting på skiftepunkter og servo-styrke og dempervirksomhet, men muligheter for å stille dem inn selv.
Vi kan trygt regne med at den vil komme både med 4x4 system og som stasjonsvogn med tiden, og at sekstrinns kasse kommer både som vanlig manuell og tip-tronic, pluss at CVT-transmisjonen vil bli tilgjengelig.
Motorutvalget vil sikkert også bli formidabelt, fra 1,8 liters TFSI til 3,2 literen, i tillegg til hele dieselspekteret, fra 2 til 3 liter. Med andre ord, fra 160 til 265 hester.
7-tommers skjerm med Audis Multi Media Interface-oppskrift, lyd fra Bang og Olufsen og ventilerte seter, tilhører den lange listen over komfort-ekstra.
Ingen revolusjon
Skal vi snakke om utseendet, kan vi slå fast at dette er ingen revolusjon. Audi-sobert kan vi vel kalle det, heller ikke interiørt er det tatt noen spenstige tak.
Vi kan trygt regne med at Audi vet hva kundene ønsker. På den annen side fortsetter designerne tradisjonen fra R8, med å gjøre frontlyktene unike. Her er det en LED-stripe, som med en horisontal bølge, deler lykten i to - noe som gir fronten et utvilsomt særpreg.
A4 er en av importørens store suksesser. Godt over 1700 slike så langt i år – 20 prosent over fjorårs-tallet. Alle som besøker bilutstillingen på Lillestrøm i november vil selv kunne studere denne nye, garanterte, suksessen på nært hold.