-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny lykkepille fra Audi
Audi har nylig lansert sin TTS. Men en enda heftigere utgave av TT er på trappene. Og en konkurrent til BMW M3 er også observert.
TT-RS
Trolig blir navnet på den sprekeste varianten TT-RS. Og mens den nye TTS har en 2-liters TFSI-motor med 272 hk, tyder mye på at Audi for første gang på rundt 10 år forbereder en ny 5-sylindret motor for de sprekeste TT-utgavene. Med twin turbo snakkes det om krefter i gata 350 hestekrefter.
Dermed utfordrer Audi rendyrkede sportsbiler som BMW Z4M og Porsche Cayman S. Mens disse leveres med bakhjulsdrift, vil Audi benytte quattro firehjulsdrift i TT-RS.
HOLD DEG OPPDATERT - motta gratis nyhetsbrev hver dag
Kraften fordeles gjennom en sekstrinns manuell gearkasse, men mange vil nok foretrekke å utstyre bilen med S tronic – Audis effektive kasse med dobbel clutch som sørger for kjappere skift og lavere forbruk enn du selv klarer.
Regn med at spesialfelger med brede dekk, speil med aluminium-look, spesielle støtfangere og sideskjørt vil skille TT-RS fra de øvrige TT-modellene. Det vil også kraftige bremsestempler med RS-logoer samt to ovale eksosrør gjøre.
RS5
Nå som A5 er godt etablert, er tiden moden for å toppe også denne modellserien med en RS-utgave. S5 har jo vært på plass siden lanseringen av A5 – denne har en 4,2-liters V8 som yter 354 hk og akselerer til 100 km/t i løpet av 5,1 sekunder.
For enkelte er ikke dette kjapt nok – derfor er nå en RS5 på trappene. Hvorvidt denne vil bruke samme motor som S5, påplusset litt pustehjelp så den yter rundt 450 hk, er foreløpig usikkert.
Alternativet kan være motoren som sitter i nye RS6 – en twin turbo V10 god for hele 580 hk. Men da kanskje i en noe nedtunet utgave.
Bilen på bildene er nærmest umaskert, knipset under testing i USA.
Front og sider er som på en produksjonsbil, men hekken vil få RS-signaturen med to store, ovale enderør.
Det er usikkert når disse modellene debuterer, men første store messe er Paris i oktober.
Ellers er det internasjonale messer i både Los Angeles og Detroit i løpet av vinteren. Om debuten finner sted i løpet av nærmeste halvår, kommer nok modellene på markedet før neste sommer. Vi melder oss gjerne som testpiloter.