-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Audi A6 2.7 TDI Avant quattro
Med 180-hesters dieselmotor, firehjulsdrift og automatgear er det meste på plass.


Audi A6 Avant
Først publisert i BIL 5 - 2006.
Er du på utkikk etter en Audi A6 med dieselmotor har du tre valg. Midt mellom toliters og treliters TDImotorene finner man en 2,7-liters V6. I forhold til 2.0 TDI med 140 hk blir det 110.000 kroner mer å betale, og i forhold til 3.0 TDI med 225 hk sparer man 100.000 kroner. Vårt eksemplar var utstyrt med quattro og tiptronic automatkasse, i tillegg til masse ekstrautstyr som drar opp prisen.
Audi A6 har så mye innebygget komfort, selv uten adaptiv luftfjæring og annet ekstrautstyr, at den gjerne kan spesifiseres med S-line sportspakke som strammer den opp noe. Men resultatet er langt fra sportslig. Servotronic hastighetsavhengig servostyring føles temmelig kunstig. Bremsene har lang vandring før noe som helst skjer, men når de tar tak er bremsekraftforsterkeren solid til stede. Gearskiftene er så myke – uansett om man bruker knappene på rattet til å skifte manuelt eller ikke – at de færreste ville kalle det sportslig.
Det kraftige dreiemomentet er til stede allerede ved 1400 o/min, og sørger for at det alltid er nok krefter. Forbikjøringer foretas kjapt og bekymringsløst. Støydempingen er i toppklasse, og Audi lager svært gode seter. Som langturbil passer den godt, sommer som vinter. Klarer du deg uten quattro og kan bruke clutchpedal, slipper du 60.000 kroner billigere fra det.
Audi har god kred for sine sportslige S- og RS-biler, og liker å fremstå med et sportslig image. De mer ordinære versjonene har komforten i høysetet, og det er vel og bra. Men må de være så kjedelige?
Kort om bilen:
Pris, basis: kr. 628.670,-
Pris, prøvekjørt: kr. 826.540,-
Motor: 6-sylindret V-motor. 2698 ccm. 132 kW (180 hk) v/3300 o/min. 380 Nm v/1400 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 499 x 185,5 x 146 cm. Akselavstand: 284 cm. Egenvekt m/fører: 1815 kg. Tillatt totalvekt 2445 kg.
Dekk: 225/55R16.
Bagasjerom: 565-1660 liter (VDA).
Tankvolum: 80 liter.
Aks. 0 – 100 km/t: 9,1 sek.
Toppfart: 223 km/t.
Forbruk blandet kjøring: 0,83 l/mil.
CO2-utslipp: 223 g/km