-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Audi priser A8
Vi besøker i dag Audi i Neckarsulm for å se nærmere på teknologien i nye A8. Samtidig har vi fått tilgang til de norske prisene.
Audi A8 byr mange teknologiske fremskritt, både når det gjelder hva som er standard og hva som kan kjøpes som ekstrautstyr.
Dette skal du få nærmere info om etter vår gjennomgang i Tyskland.
Leveres i april
Det vi kan fortelle deg allerede i dag er at norske Audi-forhandlere åpner for bestilling i løpet av januar og at de første bilene ruller inn i landet fra april 2010.
I første omgang tilbyr Audi to V8-motoriserte modeller, en for bensin og en for diesel. Begge har et slagvolum på 4,2 liter.
Dieselutgaven yter 350 hk og har et maks dreiemoment på hele 800 Nm. Det gir en akselerasjon til 100 km/t på 5,5 kjappe og en potensiell toppfart på 250 km/t. Trass i solide ytelser er CO2-utslippet sympatiske 199 g/km.
Veiledende pris på denne er kr 1.350.000. Det er ca 100.000 under tilsvarende modell i dag – utstyr tatt i betraktning.
Bensinutgaven byr på 372 hk og 445 Nm og gjør unna 0 til 100 km/t på 5,8 sekunder. Denne får en prislapp på kr 1.450.000.
Populær 3,0 TDI
Litt lenger inn i 2010 kommer ytterligere to varianter. Mest populær i Norge blir 3,0 TDI med 250 hk og 550 Nm. Denne får et utslipp på 174 g/km og blir dermed rimeligste modell i serien med en prislapp på 1.069.000 kroner.
Marius Tegneby som er informasjonsansvarlig for Audi hos importøren er ikke i tvil om at dette blir bestselgeren. ”Trolig vil så mange som 90% av kundene velge denne,” sier han basert på erfaring fra dagens modell.
Foreløpig siste alternativ blir 3,0 TFSI-utgaven med 290 hk. Denne blir priset til kr 1.169.000 når den ankommer Norge utpå høsten.
Samtlige biler leveres med 8-trinns tiptronic automatgir og quattro permanent firehjulsdrift som standard.
LES MER OM NYE AUDI A8 OG SE ALLE BILDENE