-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Audi priser A8
Vi besøker i dag Audi i Neckarsulm for å se nærmere på teknologien i nye A8. Samtidig har vi fått tilgang til de norske prisene.
Audi A8 byr mange teknologiske fremskritt, både når det gjelder hva som er standard og hva som kan kjøpes som ekstrautstyr.
Dette skal du få nærmere info om etter vår gjennomgang i Tyskland.
Leveres i april
Det vi kan fortelle deg allerede i dag er at norske Audi-forhandlere åpner for bestilling i løpet av januar og at de første bilene ruller inn i landet fra april 2010.
I første omgang tilbyr Audi to V8-motoriserte modeller, en for bensin og en for diesel. Begge har et slagvolum på 4,2 liter.
Dieselutgaven yter 350 hk og har et maks dreiemoment på hele 800 Nm. Det gir en akselerasjon til 100 km/t på 5,5 kjappe og en potensiell toppfart på 250 km/t. Trass i solide ytelser er CO2-utslippet sympatiske 199 g/km.
Veiledende pris på denne er kr 1.350.000. Det er ca 100.000 under tilsvarende modell i dag – utstyr tatt i betraktning.
Bensinutgaven byr på 372 hk og 445 Nm og gjør unna 0 til 100 km/t på 5,8 sekunder. Denne får en prislapp på kr 1.450.000.
Populær 3,0 TDI
Litt lenger inn i 2010 kommer ytterligere to varianter. Mest populær i Norge blir 3,0 TDI med 250 hk og 550 Nm. Denne får et utslipp på 174 g/km og blir dermed rimeligste modell i serien med en prislapp på 1.069.000 kroner.
Marius Tegneby som er informasjonsansvarlig for Audi hos importøren er ikke i tvil om at dette blir bestselgeren. ”Trolig vil så mange som 90% av kundene velge denne,” sier han basert på erfaring fra dagens modell.
Foreløpig siste alternativ blir 3,0 TFSI-utgaven med 290 hk. Denne blir priset til kr 1.169.000 når den ankommer Norge utpå høsten.
Samtlige biler leveres med 8-trinns tiptronic automatgir og quattro permanent firehjulsdrift som standard.
LES MER OM NYE AUDI A8 OG SE ALLE BILDENE