-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
Romskip for familien
Testsjåførenes subjektive følehorn pekte tidlig i retning av en testvinner blant disse fire meget rommelige stasjonsvognene. De objektive testkriteriene sørget likevel for at det ble et overraskende jevnt løp.


Først publisert i BIL 1 - 2007.
To japanske og to tyske bruksbiler i test denne gang. Når vi summerer de syv testkriteriene viser det seg at det bare skiller to poeng mellom de fire bilene – og den endelige vinneren ble ikke kåret før vi hadde kjørt kontrollmåling på forbruket.
At det er så jevnt, kan også tolkes slik at du som bilkjøper ikke trår mye feil uansett hvilken av de fire bilene du velger. På ett område er alle fire vinnere: I skrivende stund er ikke statens forslag til nye bilavgifter endelig vedtatt, men ut fra forslaget representerer de fire testbilene en samlet avgiftsreduksjon på nær 100.000 kroner.
LES MER:
- Honda Accord- Opel Vectra
- Toyota Avensis
- Volkswagen Passat
- Konklusjon
- Tekniske data