-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Romskip for familien
Testsjåførenes subjektive følehorn pekte tidlig i retning av en testvinner blant disse fire meget rommelige stasjonsvognene. De objektive testkriteriene sørget likevel for at det ble et overraskende jevnt løp.


Først publisert i BIL 1 - 2007.
To japanske og to tyske bruksbiler i test denne gang. Når vi summerer de syv testkriteriene viser det seg at det bare skiller to poeng mellom de fire bilene – og den endelige vinneren ble ikke kåret før vi hadde kjørt kontrollmåling på forbruket.
At det er så jevnt, kan også tolkes slik at du som bilkjøper ikke trår mye feil uansett hvilken av de fire bilene du velger. På ett område er alle fire vinnere: I skrivende stund er ikke statens forslag til nye bilavgifter endelig vedtatt, men ut fra forslaget representerer de fire testbilene en samlet avgiftsreduksjon på nær 100.000 kroner.
LES MER:
- Honda Accord- Opel Vectra
- Toyota Avensis
- Volkswagen Passat
- Konklusjon
- Tekniske data