-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny CUV: Honda Accord Crosstour
Honda har benyttet Accord-plattformen til å utvikle en premium-CUV. De vil utfordre konkurrenter som bl.a. Nissan Murano.
Vi har så smått begynt å bli vant til nye trebokstavers forkortelse fra bilprodusentenes side. Når Honda nå viser Accord Crosstour på Detroit-utstillingen, plasserer de den i CUV-segmentet, Crossover Utility Vehicle.
Bilen kombinerer, for å bruke Hondas egne ord, det sofistikerte raffinement fra en premiumsedan med de fleksible mulighetene til en SUV.
Lang og fleksibel
Crosstour er en femdørs femseter hvor akselavstanden er oppgitt til 280 cm, mens utvendig lengde er ganske nøyaktig fem meter, det vil si noe større enn Accord stasjonsvogn.
Honda peker på bilens fleksible muligheter for å sjonglere mellom passasjerseter og bagasjeplass, og også ulike oppbevaringsrom under gulvet.
Bagasjevolumet er oppgitt til 700 liter. Gulvet i bagasjerommet er vendbart, med teppe på den ene siden og vaskbar gummimatte på den andre siden.
Born in the USA
Naturlig nok er bilen som vises i Detroit spesifisert for det amerikanske markedet, med 3,5-liters V-sekser – bensin selvfølgelig – som yter 271 hk kombinert med femtrinns automatkasse.
Crosstour leveres med enten 2WD eller 4WD, sistnevnte er et system som fordeler drivkraft til bakhjulene ved behov, slik som på CR-V.
Under skallet finnes masse teknisk snacks, slik som aktiv motlyd for å fjerne visse typer motorstøy, to-soners klimaanlegg med luftfuktighetskontroll, og stemmestyrt navigasjonssystem hvor skjermen også benyttes til ryggekamera.
Honda Crosstour produseres ved Hondas fabrikk i Ohio, USA, og er i utgangspunktet ikke aktuell for Europa. Dette understrekes av at Honda har pekt på Nissan Murano som en konkurrent, en bilmodell som ikke akkurat figurerer på bestselgerlistene i Europa.