-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Honda Accord 1.8i ES
I Accord har Honda bygd inn en kvalitetsfølelse vi til nå har savnet i japanske mellomklassebiler.
Først publisert i BIL 10 - 1999.
Vi kjørte Honda Accord i en langtest på senvinteren i år. Nå har vi igjen kjørt bilen, men denne gangen på sommerdekk, uten at det endrer det positive inntrykket vårt. Tvert imot blir følelsen av kvalitet ytterligere fremhevet når kjøreegenskapene blir slik de bør være. Hjulstøyen er også meget beskjeden.
Accord er meget lettkjørt og komfortabel. Selv når man tar med seg bilen på Vålerbanen i pøsende regnvær, er det vanskelig fremprovosere ubehagelige situasjoner. Den er helt forutsigbar i sin oppførsel og understyrer pent og kontrollert når det blir for glatt i svingene. På bane må også motoren arbeide hardt, for 136 hk er ikke for mye i en bil på 1.330 kg. Men høye turtall er intet problem. Motoren går svært stille og uten forstyrrende vibrasjoner. Faktisk så stillegående at jeg konstant buttet mot turtallsperren. Det er så lite støy og vibrasjoner at man ikke merker at turtelleren passerer 7.000 o/min. Motoren har ikke mer kraft enn den må ha. På banen føles den litt tannløs, men ved normal landeveiskjøring har den krefter nok.
Interiøret er tydelig preget av at bilen produseres i Europa, nærmere bestemt i England. Det er åpenbart at Honda har hatt de europeiske konkurrentene i den øvre delen av mellomklassen som mål, for finishen gir et kvalitetsinntrykk på høyde med det beste fra Tyskland, og Accorden forsvarer prislappen.
Honda Accord 1.8i ES:
Motor: 4-sylindret rekkemotor med en overliggende kamaksel og fire ventiler pr sylinder. 1.850 ccm. 100 kW (136 hk) v/6.000 o/min. 175 Nm v/4.800 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. Femtrinns manuell gearkasse.
Bremser: Ventilerte skiver foran og skiver bak. ABS.
Dekk: 195/60 HR15.
Mål: Lengde: 459,5 cm. Bredde: 175,0 cm. Høyde: 143,0 cm. Akselavstand: 267,0 cm. Sporvidde: f/b: 149,5/150,4 cm.
Vekter: Egenvekt u/fører: 1.330 kg. Tillatt totalvekt: 1.890 kg.
Volum: Bagasjerom: 427 liter (VDA). Tank: 65 liter.
Aks. 0-100 km/t: 10,4 sek.
Toppfart: 205 km/t
Forbruk by: 1,12 l/mil
Forbruk landevei: 0,69 l/mil
Forbruk snitt: 0,84 l/mil
Pris lev. Oslo: kr 294.000,-
Forbruk i følge 93/116/EU.