-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Honda Accord 1.8i ES
I Accord har Honda bygd inn en kvalitetsfølelse vi til nå har savnet i japanske mellomklassebiler.

Først publisert i BIL 10 - 1999.
Vi kjørte Honda Accord i en langtest på senvinteren i år. Nå har vi igjen kjørt bilen, men denne gangen på sommerdekk, uten at det endrer det positive inntrykket vårt. Tvert imot blir følelsen av kvalitet ytterligere fremhevet når kjøreegenskapene blir slik de bør være. Hjulstøyen er også meget beskjeden.
Accord er meget lettkjørt og komfortabel. Selv når man tar med seg bilen på Vålerbanen i pøsende regnvær, er det vanskelig fremprovosere ubehagelige situasjoner. Den er helt forutsigbar i sin oppførsel og understyrer pent og kontrollert når det blir for glatt i svingene. På bane må også motoren arbeide hardt, for 136 hk er ikke for mye i en bil på 1.330 kg. Men høye turtall er intet problem. Motoren går svært stille og uten forstyrrende vibrasjoner. Faktisk så stillegående at jeg konstant buttet mot turtallsperren. Det er så lite støy og vibrasjoner at man ikke merker at turtelleren passerer 7.000 o/min. Motoren har ikke mer kraft enn den må ha. På banen føles den litt tannløs, men ved normal landeveiskjøring har den krefter nok.
Interiøret er tydelig preget av at bilen produseres i Europa, nærmere bestemt i England. Det er åpenbart at Honda har hatt de europeiske konkurrentene i den øvre delen av mellomklassen som mål, for finishen gir et kvalitetsinntrykk på høyde med det beste fra Tyskland, og Accorden forsvarer prislappen.
Honda Accord 1.8i ES:
Motor: 4-sylindret rekkemotor med en overliggende kamaksel og fire ventiler pr sylinder. 1.850 ccm. 100 kW (136 hk) v/6.000 o/min. 175 Nm v/4.800 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift. Femtrinns manuell gearkasse.
Bremser: Ventilerte skiver foran og skiver bak. ABS.
Dekk: 195/60 HR15.
Mål: Lengde: 459,5 cm. Bredde: 175,0 cm. Høyde: 143,0 cm. Akselavstand: 267,0 cm. Sporvidde: f/b: 149,5/150,4 cm.
Vekter: Egenvekt u/fører: 1.330 kg. Tillatt totalvekt: 1.890 kg.
Volum: Bagasjerom: 427 liter (VDA). Tank: 65 liter.
Aks. 0-100 km/t: 10,4 sek.
Toppfart: 205 km/t
Forbruk by: 1,12 l/mil
Forbruk landevei: 0,69 l/mil
Forbruk snitt: 0,84 l/mil
Pris lev. Oslo: kr 294.000,-
Forbruk i følge 93/116/EU.