-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Honda Accord 2.0i ES
Her er komfort og kvalitetsfølelse stikkord, og utstyrslisten inneholder "alt".

Først publisert i BIL 1 - 2000.
Tolitersmotoren har større boring enn 1,8-literen, ellers er det samme motoren med en overliggende kamaksel og fire ventiler pr. sylinder. VTEC-prinsippet som styrer de to innsugningsventilene i hver sylinder separat, gjør motoren fleksibel samtidig som forbruket holdes nede ved lavere og middels turtall. Først ved turtall over 4.000 o/min. er det full åpning på innsugningsventilene – og full effekt.
Automatkassen har et harmonisk forhold til VTEC-motoren, med myk veksling kombinert med kjapp reaksjon. Spesielt under forbikjøringer og akselerasjon ut av 60- og 70-soner merkes det at vi har mer å dra på med enn med 1,8-literen. Ved et par anledninger på vinterglatte veier kunne vi ha ønsket oss et vinterprogram på gearkassen for å hjelpe gassfoten med å ta i vei enda mykere. Da vi kjørte Accord 1.8i ES (Bil 5/1999), var vi imponert over det lave lydnivået i kupeen, og det kan vi bare understreke etter å ha kjørt toliteren med automat: Støydempingen er eksemplarisk. I det hele tatt gir Accorden en kvalitetsfølelse som gjør prislappen langt lettere å akseptere.
På listen over standardutstyr finner vi det meste: fire kollisjonsputer, klimaanlegg, elektriske vindusheiser, lettmetallfelger, cruise control og Bose stereosystem, ved siden av selvfølgeligheter – på dette nivået – som ABS-bremser og fjernstyrt sentrallås.
Det er liten tvil om at toliters motoren med automatgear løfter Accorden et trinn på komfortstigen. Er du ute etter en bil med god fjæring, balanserte kjøreegenskaper og litt flere krefter enn du "trenger" til vanlig kjøring, bør du stifte bekjentskap med Accord 2.0i ES. Økningen i ytelse og bunndrag er ikke all verden i forhold til 1,8-literen, men på den annen side bruker ikke toliteren særlig mye mer drivstoff heller.
HONDA ACCORD 2.0i ES:
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1.997 ccm. 108 kW (147 hk) v/6.000 o/min. 184 Nm v/4.800 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift.
Dekk: 195/60R15.
Mål: Lengde: 459,5 cm. Bredde: 175,0 cm. Høyde: 143,0 cm. Akselavstand: 267,0 cm.
Vekt: Egenvekt m/fører: 1.405 kg. Tillatt totalvekt: 1.890 kg.
Volum: Bagasjerom: 427 liter (VDA). Tank: 65 liter.
Aks. 0–100: 10,9 sek.
Toppfart: 200 km/t
Forbruk by: 1,26 l/mil
Forbruk landevei: 0,70 l/mil
Forbruk snitt: 0,90 l/mil
CO2-utslipp: 217 g/km
Pris: kr 369.800,-
Forbruk og CO2 ifølge 93/116/EU