-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Honda Accord 2.0i ES
Her er komfort og kvalitetsfølelse stikkord, og utstyrslisten inneholder "alt".
Først publisert i BIL 1 - 2000.
Tolitersmotoren har større boring enn 1,8-literen, ellers er det samme motoren med en overliggende kamaksel og fire ventiler pr. sylinder. VTEC-prinsippet som styrer de to innsugningsventilene i hver sylinder separat, gjør motoren fleksibel samtidig som forbruket holdes nede ved lavere og middels turtall. Først ved turtall over 4.000 o/min. er det full åpning på innsugningsventilene – og full effekt.
Automatkassen har et harmonisk forhold til VTEC-motoren, med myk veksling kombinert med kjapp reaksjon. Spesielt under forbikjøringer og akselerasjon ut av 60- og 70-soner merkes det at vi har mer å dra på med enn med 1,8-literen. Ved et par anledninger på vinterglatte veier kunne vi ha ønsket oss et vinterprogram på gearkassen for å hjelpe gassfoten med å ta i vei enda mykere. Da vi kjørte Accord 1.8i ES (Bil 5/1999), var vi imponert over det lave lydnivået i kupeen, og det kan vi bare understreke etter å ha kjørt toliteren med automat: Støydempingen er eksemplarisk. I det hele tatt gir Accorden en kvalitetsfølelse som gjør prislappen langt lettere å akseptere.
På listen over standardutstyr finner vi det meste: fire kollisjonsputer, klimaanlegg, elektriske vindusheiser, lettmetallfelger, cruise control og Bose stereosystem, ved siden av selvfølgeligheter – på dette nivået – som ABS-bremser og fjernstyrt sentrallås.
Det er liten tvil om at toliters motoren med automatgear løfter Accorden et trinn på komfortstigen. Er du ute etter en bil med god fjæring, balanserte kjøreegenskaper og litt flere krefter enn du "trenger" til vanlig kjøring, bør du stifte bekjentskap med Accord 2.0i ES. Økningen i ytelse og bunndrag er ikke all verden i forhold til 1,8-literen, men på den annen side bruker ikke toliteren særlig mye mer drivstoff heller.
HONDA ACCORD 2.0i ES:
Motor: 4-sylindret rekkemotor. 1.997 ccm. 108 kW (147 hk) v/6.000 o/min. 184 Nm v/4.800 o/min.
Transmisjon: Forhjulsdrift.
Dekk: 195/60R15.
Mål: Lengde: 459,5 cm. Bredde: 175,0 cm. Høyde: 143,0 cm. Akselavstand: 267,0 cm.
Vekt: Egenvekt m/fører: 1.405 kg. Tillatt totalvekt: 1.890 kg.
Volum: Bagasjerom: 427 liter (VDA). Tank: 65 liter.
Aks. 0–100: 10,9 sek.
Toppfart: 200 km/t
Forbruk by: 1,26 l/mil
Forbruk landevei: 0,70 l/mil
Forbruk snitt: 0,90 l/mil
CO2-utslipp: 217 g/km
Pris: kr 369.800,-
Forbruk og CO2 ifølge 93/116/EU