-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mini Aceman snart klar
Bilen som skal fylle en ny nisje
Snart skal Mini Aceman presenteres, og trolig vil de første biler komme på norske skilter innen året er omme. Her er den på test så langt fra nordisk klima man kan komme.
Mini har publisert et knippe offisielle «spionbilder» fra testing av den kommende Aceman i ekstremt varme omgivelser. De antyder temperaturer på rundt 50 grader.
Bilen har allerede vært gjennom kuldetester, og det er over et år siden vi presenterte de første bildene av Aceman. Testene er ekstra viktige siden Aceman kun skal selges som elbil.
Fyller nisje
Den nye modellen vil tette gapet mellom nye Countryman og Cooper, og med en lengde på 408 cm, en bredde på 175 cm og en høyde på 150 cm er den er nesten like stor som første generasjon Countryman fra 2010. Den elektriske drivlinjen vil sannsynligvis gi økt komfort og innvendig plass.
Produsenten lover merketypiske egenskaper som et hjul i hvert hjørne og gokart-lignende kjøreegenskaper. I tillegg antyder de «plass nok» for fem personer og bagasje – noe du nok bør ta med en klype salt og sjekke om den tilfredsstiller dine behov.
Elektrisk fremtid
– Hel-elektriske Aceman åpner nye muligheter for kunder som ønsker en mindre crossover enn nye Countryman. Den konsistente elektrifiseringen av vår portefølje er et klart budskap om at Minis fremtid er elektrisk, sier Mini-sjef Stefanie Wurst.
Foreløpig er det sparsomt med tekniske detaljer, men vi får vite at Aceman har en batteripakke på 54,2 kWt tilsvarende den som sitter i nye Cooper SE. Det bør holde til en rekkevidde på rundt 400 kilometer.
Bilen skal produseres side om side med Countryman i Leipzig, og trolig starter leveringene i årets fjerde kvartal.