-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Salgsstart for nye Alfa Romeo Junior Veloce
Alfa Romeo er klar med prisen på sin første elbil, Alfa Romeo Junior Veloce. Italienerne frister med sporty design, men slapp rekkevidde.
Alfa Romeo er tilbake i B-segmentet, det største segmentet i Europa. Designerne hos Alfa Romeo Centro Stile i Torino, har laget en elektrisk nytolkning av merkevaren basert på typiske elementer som Alfa Romeo er kjent for.
Prisen for Alfa Romeo Junior Veloce med 280 hestekrefter er 429.900 kroner inkludert levering.
Junior-rekkevidde
Hvis du er ute etter lang rekkevidde finnes det mange alternativer i samme prisklasse.
Batteriet er på 54 kWt. Rekkevidden er inntil 334 kilometer (WLTP). Kjører du som en italiener er batteriet raskt tomt.
Maksimal kapasitet på hurtiglading er 100 kW. Ifølge Alfa Romeo tar det bare 30 minutter å lade batteriet i Alfa Romeo Junior fra 20 til 80 prosent.
Design
Alfa Romeo Centro Stile har designet bilen. De har tatt høyde for merkets lange historie, samtidig som bilen også har fått funksjonelle egenskaper som forventes i dette segmentet.
Junior er 4,17 meter lang, 1,78 meter bred og 1,5 meter høy. Praktisk størrelse for trange smug og små parkeringsplasser.
Utseendet er unikt for Alfa Romeo, og Alfa Romeo Centro Stile har videre sørget for et moderne Made in Italy-design. Flere designtrekk er inspirert av klassiske modeller og Junior har «GT-skuldre» fra 8C og Coda Tronca bakpart inspirert av Giulietta SZ og Giulia TZ. Lyssignaturen, 3+3, og den nye scudettoen er også nydesignet for Junior.

Kjøreglede
Sporty kjøreegenskaper er selve kjernen i Alf Romeos D.N.A. Ingeniørene har lagt vekt på å gjøre bilen så lett som mulig. Junior er utviklet av den samme avdelingen som utviklet Giulia GTA. Junior Veloce, med 280 hestekrefter, har en direkte styring og er satt opp for maksimalt veigrep. Den har også bredere sporvidde, sportslige stabilisatorstag, kraftige bremser og 20-tommers felger.
I tillegg har den en limited slip differensial. Dette er mekanisk låsing av differensialen som sørger for maksimalt grep under akselerasjon og svingkjøring. Veloce klarer 0 til 100 kilometer i timen på 5,9 sekunder. Bilen leveres med forhjulstrekk.
Bilen er på plass i Norge i april.
