-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Fem måneder som RR-sjef
Man kan virkelig begynne å lure på hva som skjer hos Rolls for tiden. Karl-Heinz Kalbfell ble Rolls-Royce sjef i mai, etter forgjengerens plutselig avgang. Nå er han også ute. Plutselig!
Rolls-Royce har hatt en noe turbulent historie etter at Volkswagen kjøpte denne ultra-britiske nobelfabrikken for 479 millioner pund i 1998 – trodde de. Det viste seg nemlig at den Rollsen de hadde kjøpt inneholdt Bentley, men ikke Rolls-Royce-bilen, den endte på BMWs hender.
Ikke før 1. januar i fjor kunne BMW begynne å markedsføre den nye Rolls-Royce som også hadde fått nytt hovedkvarter ved Goodwood i Sør-England. Det var en massiv planleggingsoperasjon, nykonstruert bil, nybygget fabrikk med nyrekrutterte arbeidere og en helt ny logistikk. Hele det arbeidet var det Karl-Heinz Kalbfell som sto for.
Men da fabrikken kom på lufta var det den tidligere Rolls-Royce-sjefen, Tony Gott, som tok roret, og Kalbfell reiste tilbake til styre-etasjen i BMW-bygget.
Så sa Gott opp, brått og overraskende i mai. Ikke så overraskende var det at Kalbfell umiddelbart kunne overta, han var tross alt dus med det hele. Men at han kaster kortene etter bare fem måneder, er meget overraskende.
Det er selvfølgelig enkelt å skylde på salgsresultatene. Snaue 500 etter årets første ni måneder ligger under prognosene (1000 biler/år) men det ligner ikke BMW å få panikk av slike ting. Men noen annen årsak, for eksempel dyp uenighet om fremtidig modellpolitikk, er ikke lett å få øye på.
Det er ansatt en midlertidig daglig leder, inntil man har funnet en ny man som kan overta den åpenbart meget utsatte posten. Stefan Krause, som er BMWs topp på finans, skal gå med RR-merket på jakkeslaget en stund nå.