-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Fem måneder som RR-sjef
Man kan virkelig begynne å lure på hva som skjer hos Rolls for tiden. Karl-Heinz Kalbfell ble Rolls-Royce sjef i mai, etter forgjengerens plutselig avgang. Nå er han også ute. Plutselig!

Rolls-Royce har hatt en noe turbulent historie etter at Volkswagen kjøpte denne ultra-britiske nobelfabrikken for 479 millioner pund i 1998 – trodde de. Det viste seg nemlig at den Rollsen de hadde kjøpt inneholdt Bentley, men ikke Rolls-Royce-bilen, den endte på BMWs hender.
Ikke før 1. januar i fjor kunne BMW begynne å markedsføre den nye Rolls-Royce som også hadde fått nytt hovedkvarter ved Goodwood i Sør-England. Det var en massiv planleggingsoperasjon, nykonstruert bil, nybygget fabrikk med nyrekrutterte arbeidere og en helt ny logistikk. Hele det arbeidet var det Karl-Heinz Kalbfell som sto for.
Men da fabrikken kom på lufta var det den tidligere Rolls-Royce-sjefen, Tony Gott, som tok roret, og Kalbfell reiste tilbake til styre-etasjen i BMW-bygget.
Så sa Gott opp, brått og overraskende i mai. Ikke så overraskende var det at Kalbfell umiddelbart kunne overta, han var tross alt dus med det hele. Men at han kaster kortene etter bare fem måneder, er meget overraskende.
Det er selvfølgelig enkelt å skylde på salgsresultatene. Snaue 500 etter årets første ni måneder ligger under prognosene (1000 biler/år) men det ligner ikke BMW å få panikk av slike ting. Men noen annen årsak, for eksempel dyp uenighet om fremtidig modellpolitikk, er ikke lett å få øye på.
Det er ansatt en midlertidig daglig leder, inntil man har funnet en ny man som kan overta den åpenbart meget utsatte posten. Stefan Krause, som er BMWs topp på finans, skal gå med RR-merket på jakkeslaget en stund nå.