-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Fem måneder som RR-sjef
Man kan virkelig begynne å lure på hva som skjer hos Rolls for tiden. Karl-Heinz Kalbfell ble Rolls-Royce sjef i mai, etter forgjengerens plutselig avgang. Nå er han også ute. Plutselig!
Rolls-Royce har hatt en noe turbulent historie etter at Volkswagen kjøpte denne ultra-britiske nobelfabrikken for 479 millioner pund i 1998 – trodde de. Det viste seg nemlig at den Rollsen de hadde kjøpt inneholdt Bentley, men ikke Rolls-Royce-bilen, den endte på BMWs hender.
Ikke før 1. januar i fjor kunne BMW begynne å markedsføre den nye Rolls-Royce som også hadde fått nytt hovedkvarter ved Goodwood i Sør-England. Det var en massiv planleggingsoperasjon, nykonstruert bil, nybygget fabrikk med nyrekrutterte arbeidere og en helt ny logistikk. Hele det arbeidet var det Karl-Heinz Kalbfell som sto for.
Men da fabrikken kom på lufta var det den tidligere Rolls-Royce-sjefen, Tony Gott, som tok roret, og Kalbfell reiste tilbake til styre-etasjen i BMW-bygget.
Så sa Gott opp, brått og overraskende i mai. Ikke så overraskende var det at Kalbfell umiddelbart kunne overta, han var tross alt dus med det hele. Men at han kaster kortene etter bare fem måneder, er meget overraskende.
Det er selvfølgelig enkelt å skylde på salgsresultatene. Snaue 500 etter årets første ni måneder ligger under prognosene (1000 biler/år) men det ligner ikke BMW å få panikk av slike ting. Men noen annen årsak, for eksempel dyp uenighet om fremtidig modellpolitikk, er ikke lett å få øye på.
Det er ansatt en midlertidig daglig leder, inntil man har funnet en ny man som kan overta den åpenbart meget utsatte posten. Stefan Krause, som er BMWs topp på finans, skal gå med RR-merket på jakkeslaget en stund nå.