-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Italiensk dag på Vålerbanen
Merkeklubbene for Alfa Romeo, Ducati, Ferrari, Fiat, Lancia og Maserati satte hverandre i stevne på Vålerbanen lørdag 29. juli. Timingen var god, idet været snudde om til tilnærmet italiensk klima akkurat denne helgen.

Av de vel 100 frammøtte kjøretøyene utgjorde Alfa Romeo flertallet, fra 1950-tallets Giulietta til dagens modeller. Maserati var tynnest representert. Vi observerte bare to biler de to timene vi oppholdt oss der (men HVILKE biler, riktignok .)
Eldste bil var Bjørn Ausjen Johannessens Fiat 503 fra 1923, som utgjorde det eneste førkrigs-innslaget. Litt synd med tanke på hvor mye gøyalt, italiensk og kjørbart som ellers er stuet rundt i norske hjem.
Nå skal vi imidlertid ta i betraktning at mange av de frammøtte sikkert var motivert til å komme på grunn av utsikten til utvidet fartsutfoldelse. Biler og mcer ble delt inn i grupper på flere grupper til frikjøring.
For de mer forsiktige var det anledning til å kjøre på banen i lugna halvtimmen der det ikke var påbudt med hjelm, men til gjengjeld forbudt både å overstige 100 km/t og å passere den forankjørende. Men selv dette var nok til at tilskuerne kunne nyte gromlyd en mass.
De visuelle nytelsene overgikk selvsagt det meste innen bil, og mange sjeldenheter var å se. Vi nevner eksempelvis coupeutgaver av Alfa Romeo 2600, Lancia Flavia og racingrigget Maserati 3500 GT. Blant de mest sjarmerende var en Fiat 1500 S med OSCA-motor.
En god del biler var til salgs også, ikke bare fra forhandlernes bord, men også på det private bruktmarkedet. Her ble for eksempel en Alfa Romeo SZ tilbudt mot 399.000 kroner Selv falt artikkelforfatteren så ettertrykkelig for en mer konto-tilpasset Autobianchi Abarth at det ble handel av det.
Italiensk dag til tross, vi så mange som dyttet i seg pølser og lot technoen dunke fra CD-spilleren. Alle forestillinger om at italofile bilentusiaster konsekvent stiller i Armani- og Gucci- kreasjoner for å velte seg i chianti og pastaretter, akkompagnert av opera iblandet motorbrøl, falt i grus. Og det er kanskje like greit, selv om det sikkert hadde vært morsomt å kjøre den linja helt ut en gang.
Av Tor Ivar Volla – Motorbransjen / Bilnorge.no
Bilde: Pingle foran, muskler bak. Ducatien i forgrunnen er en mikrosak på rundt en meters lengde, men fullt kjørbar. Absolutt kjørbar er også bilen i bakgrunnen, en Ferrari 550 Maranello.
Stort bilde av "mikro" Ducati og 550 Maranello
Alfa SZ (til salgs)
Alfa Romeo 2600 Coupé
Lancia Flavia Coupé
Racingrigget Maserati 3500 GT