-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Mye Ducati hos Fiat (og Alfa til USA)
Spania er et av Europas store motorsykkelland. Kanskje ikke så rart at det dukket opp Ducatier både hos Fiat og Alfa Romeo på bilutstillingen i Madrid.
Ducati Monster er et designikon på høyde med den sekskantede espressokannen. Da er det kanskje ikke så rart at for eksempel Fiat hekter seg på, og døper en spesialutgave av funky panda for Panda Monster.
Nå er det ikke mye av Ducatis Monster i den pakken, bortsett fra omtrent den samme svarte fargen som man finner på de aller tøffeste av Ducatis Monster-modeller. Kanskje kan man også si at Pandaen er like lettmanøvrert som Monster er (det var vel omtrent den første Ducatien etter Cuccioloen man kunne kjøre rundt gatehjørner med), men verken motorlyd eller punch er på tilsvarende nivå.
Men jeg ser poenget, med en av hver av disse Monstrene i garasjen, trenger man i grunnen ikke mer.
Og jommen støtte vi ikke på en Ducati borte hos Alfa Romeo også. Dette var en skikkelig rød en, og en Desmosedici – en virkelig racer av den typen som gjør det så godt nå. Fordi, viste det seg, Alfa Romeo er en av Ducatis sponsorer på racerbanen.
En diskret liten Alfa-logo langt nede, nesten på bakkenivå var det diskrete signalet på felles interesser, inntil vi oppdaget at merket også satt der det virkelig monnet.
Rett over der hvor det virkelig skjer seriøse forretninger, der hvor eksosrørene kommer ut bak setet, stod det klart og tydelig Alfa Romeo. Og da var det vi fikk noe som kan vise seg å bli en stor nyhet:
For nå jobbes det aktivt med å få Alfa Romeo inn på det amerikanske markedet. Det skal først skje med Brera, allerede neste år regner man med at de første Alfaene skal være solgt via det eksisterende nettet av meget oppegående Maserati-forhandlere.
Og da fikk vi også vite at Fiat nå jobber for å kjøpe tilbake den delen av Ferrari som ble solgt til Mediobanca for to år siden. Men det heteste spanske Fiat-ryktet, at de skal overta Seat igjen, ble dessverre blankt avvist som spekulasjoner uten rot i virkeligheten.
Synd, det kunne blitt en god historie.