-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Alfa forblir italiensk
- Alfa Romeo selger jeg ikke, sa Fiat-sjef Sergio Marchionne til en gruppe journalister ved en konferanse i Rimini.
Ryktene om at Fiat godt kunne tenke seg å bli kvitt Alfa Romeo, og at Volkswagen godt kunne tenke seg å putte denne blomsten i buketten sin, har versert lenge.
Ikke minst fordi Fiat-sjef Marchionne ved en rekke anledninger har sagt at divisjoner som ikke leverer, heller ikke skal leve. Med, ganske ofte, klar adresse til Alfa Romeo.
Det har vært en del uro i det 100 år gamle huset også. Ledere har forsvunnet ganske kjapt, og noe så betydningsfullt som designavdelingen, er stille og rolig absorbert av Fiats.
Den siste designsjefen der, Christophe Reitz, forsvant plutselig i sommer. Siden han er nevø av den mektige VW-styreformannen, Ferdinand Piëch, hadde konspirasjonsteoretikerne hatt muntre dager dersom et slik kjøp virkelig hadde kommet til å skje, og Reitz fremdeles hadde vært om bord.
At designsjefen for hele VW-konsernet, Walter da’Silva også er tidligere designsjef hos Alfa, og fremdeles har litt Alfa i ryggmargen, hadde gjort en slik allianse gjenstand for mye munter spekulasjon.
Men nå var altså Marchionne helt klar:
- Jeg har sagt, og sier igjen, Alfa Romeo skal vi ikke selge!
Mer interessant er det kanskje at han også var ganske konkret på at på tross av et svakt Europa, gikk tredje kvartal bra, og at han kom til å skru opp helårs-prognosen når han presenterer tallene for Q3. Det skulle ikke mer til for at aksjekursen steg igjen.