-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4
De italofile bilentusiastene rundt omkring har ventet siden 2002 på at den fantastiske Brera skulle komme i produksjon, og nå er den her.
Tekst: Geir Andreas Wangsmo
Foto: Mark Bramley, Markus Pentikäinen, Morten Brunsgaard Bek og Kenneth Drabæk
Les hele testen i Bil 8/9-2006 som du finner i bladkiosken nå!
Basert på samme plattform som nye 159, og med de samme motorene. I toppversjon betyr det V6 og firehjulsdrift.
Alfa Romeo har lykkes med designen, den har en eleganse og friskhet iblandet agressivitet som vekker begjæret hos mange.
Men hvis man forventer en sint sportsbil blir man skuffet. Brera imponerer på ingen måte på Ring Knutstorp. Den føles velbalansert, men den er altfor myk for de tette og krappe svingene på banen.
Motoren er ganske frisk på høyt turtall, men savner godt bunndrag og det burde vært mer av den fine V6-lyden. Firehjulsdriftssystemet Q4 oppleves ikke som veldig sportslig i dette selskapet heller.
Brera gjør seg nok bedre på landeveien som en GT-bil, enn som sportsbil på bane. Kanskje er planen å holde igjen til de kommer med en GTA-versjon av Brera med 350 hk.
Motor: V6, 3195 ccm
Effekt: 260 hk v/6200 o/min, 322 Nm v/4500 o/min
0-100 km/t: 6,8 sek
Toppfart: 240 km/t
Vekt/effekt: 1470 kg/260 hk = 5,6
Rundetid: 1:20,7 sek
Pris: kr 769.900
- Til hovedartikkel SPC 2006
- Akselerasjonstester- Rundetider