-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Alfa Romeo Brera 3.2 V6 Q4
De italofile bilentusiastene rundt omkring har ventet siden 2002 på at den fantastiske Brera skulle komme i produksjon, og nå er den her.
Tekst: Geir Andreas Wangsmo
Foto: Mark Bramley, Markus Pentikäinen, Morten Brunsgaard Bek og Kenneth Drabæk
Les hele testen i Bil 8/9-2006 som du finner i bladkiosken nå!
Basert på samme plattform som nye 159, og med de samme motorene. I toppversjon betyr det V6 og firehjulsdrift.
Alfa Romeo har lykkes med designen, den har en eleganse og friskhet iblandet agressivitet som vekker begjæret hos mange.
Men hvis man forventer en sint sportsbil blir man skuffet. Brera imponerer på ingen måte på Ring Knutstorp. Den føles velbalansert, men den er altfor myk for de tette og krappe svingene på banen.
Motoren er ganske frisk på høyt turtall, men savner godt bunndrag og det burde vært mer av den fine V6-lyden. Firehjulsdriftssystemet Q4 oppleves ikke som veldig sportslig i dette selskapet heller.
Brera gjør seg nok bedre på landeveien som en GT-bil, enn som sportsbil på bane. Kanskje er planen å holde igjen til de kommer med en GTA-versjon av Brera med 350 hk.
Motor: V6, 3195 ccm
Effekt: 260 hk v/6200 o/min, 322 Nm v/4500 o/min
0-100 km/t: 6,8 sek
Toppfart: 240 km/t
Vekt/effekt: 1470 kg/260 hk = 5,6
Rundetid: 1:20,7 sek
Pris: kr 769.900
- Til hovedartikkel SPC 2006
- Akselerasjonstester- Rundetider