-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Alfa GTA til Frankfurt
Vi har tidligere fortalt at Alfa Romeo skal gjenopplive GTA-navnet, og la det bety kjapp&sterk. De to første utgavene kommer til Frankfurt, og nå begynner detaljene å dukke opp
Rent tøv, som en rekke oppegående BilNorge-brukere har påpekt. Men hva betyr den. Ettnavnet på Alfaene betyr ofte noe. I GTV betyr V Veloce (rask) og gamle TZ sto for Tubolare (rørchassis) Zagato. Men Aen i GTA? Kanskje betyr den ikke noe, muligens ble den plassert der fordi bilen ble introdusert i Amsterdam, Men mest sannsynlig er det at den betyr Alleggerita (utsatt for vekttap). I forhold til en vanlig Sprint GT var GTA nesten 200 kg lettere.
To GTA-modeller kommer til Frankfurt, 156 GTA og Sportwagon GTA, i begge er kjernen en ny 3,2 liters fireventilt V-sekser med 250 hester og 310 Nm ved 5000 omdreininger. Tøffere tannhjul i gearkassen enten man velger seks trinns eller Selespeed, og forsterket clutch. Revidert opphengning, spesielt foran, et nytt diff med en annen antispin-ordning, og større skiver med en annen servo tilhører chassisendringene. Vesentlige karosseri-endringer forteller også at her kommer det noe ganske dynamisk. Fabrikken påstår at det eksteriøret ikke bare er for øyet men at det også medfører vesentlig bedret aerodynamikk.
Den nye motoren deler for øvrig en detalj med den nesten 40 år gamle opprinnelige Giulia GTA: dobbelt tenning, eller T-Spark som det heter i dag. La oss også minnes den siste GTA. For ca. 10 år siden kom det en slik betegnelse på en utgave av 155 Q4 der motoren ble utstyrt med turbo og avleverte 400 hester.
Dagens er litt mer gatevennlig.