-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Fioravantis forsmak på Alfa Romeo Spider
Denne spennende roadsteren finner du utstilt i Geneve. Den står ikke hos Alfa Romeo, men hos designeren Leonardo Fioravanti. Sannsynligheten er imidlertid til stede for at den dukker opp som en Alfa Romeo Spider i løpet av noen år.
Når Alfa Romeo skal tilbake på det amerikanske markedet, trolig i 2003, skjer det med en roadster. Og det er et samarbeidsprosjekt med GM der sistnevntes forhandlere står for distribusjonen i USA.
Nye Spider skal bygges på den nye Stilo-plattformen, og det spekuleres i at den får et stålkarosseri med dører, panser og bagasjeromslokk av aluminium. Motorprogrammet vil trolig spenne fra en 1,6-liters rekkefirer til en 2,5-liters V6 med 205 hester.
Prototypen Fioravanti viser i Geneve har fått betegnelsen Vola. Den har umiskjennelig Alfa front og bakstuss. Vola kan drives enten med forhjuls- eller bakhjulsdrift, så her kan italienerne velge hva de foretrekker.
Den italienske designeren har funnet en helt ny løsning for det avtakbare taket. For mens løsninger fra andre produsenter opptar en stor del av bagasjerommet når taket foldes sammen, legger Fioravanti det oppå bagasjerommet. Du slipper dermed å pakke om eller sette igjen halve bagasjen om du blir utsatt for en regnskur mens du er på tur. De store rundingene på bilens sider huser mekanismen som folder taket.
Selv om Fioravanti forfekter at dette er et rent designkonsept og ikke grunnlaget for en fremtidig modell, er det mye som taler for det motsatte. For den spennende roadsteren har mange typiske Alfa-detaljer i både ekstriør og interiør, den vil garantert vekke oppsikt i Geneve.